تهران-ایسکانیوز: رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از آغاز توزیع کارت آزمون دستیاری از امروز هفتم اردیبهشت تا نهم این ماه خبر داد و گفت: داوطلبان می‌توانند از طریق سایت سنجش آموزش پزشکی به نشانی www.sanjeshp.ir نسبت به تهیه کارت‌ خود اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز, محمد حسین پورکاظمی در این باره اظهار داشت: چهل و دومین دوره آزمون دستیاری روزپنجشنبه 10 اردیبهشت برگزار خواهد شد.

وی شرط شرکت در آزمون دستیاری را پزشک بودن متقاضی دانست و ادامه داد: در این آزمون 14 هزار و 863 نفر شرکت کردند که از بین آنها 7 هزار و 497 نفر مرد و 7 هزار و 363 نفر زن هستند.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی از متقاضیان خواست که هرچه سریع‌تر به دریافت کارت‌های خود اقدام کنند تا مشکلی برای آنها به وجود نیاید.

وی ادامه داد: اگر متقاضیان در کارت خود مشکلی ببینند می‌توانند در محل امتحان نسبت به رفع آن اقدام کنند. همچنین به همه متقاضیان , راهنمای انتخاب رشته داده شده و همه مطالب مورد نیاز در این راهنما ثبت شده است.

پورکاظمی درباره سوالات این آزمون نیز گفت: سوالات از سرتاسر کشور جمع شده و متقاضیان در این آزمون در مجموع به 200 سوال باید پاسخ دهند.

اخذ 150 امتیاز، حدنصاب قبولی در آزمون

وی با بیان اینکه این آزمون نمره منفی خواهد داشت، ادامه داد: برخلاف آزمون پیش‌کارورزی و علوم پایه، هر سوال صحیح در آزمون دستیاری 3 نمره و هر پاسخ غلط یک نمره منفی خواهد داشت، بنابراین کسی که به 200 سوال پاسخ دهد، 600 امتیاز می‌گیرد و حدنصاب قبولی در آزمون اخذ 150 امتیاز است.

به گفته رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی، سال گذشته 16 هزار نفر در آزمون دستیاری ثبت نام کردند که از بین آنها حدود 6600 نفر حد نصاب امتیاز را آوردند.

کلید اولیه سؤالات آزمون ،13 اردیبهشت منتشر می شود

پورکاظمی اظهار کرد: روز یکشنبه 13 اردیبهشت‌ماه، کلید اولیه آزمون روی سایت سنجش قرار خواهد گرفت. اساتید و شرکت‌کنندگان می‌توانند سوالات را نقد کرده و در تاریخ 13 تا 16 اردیبهشت اعتراض احتمالی خود را نسبت به سوالات در سایت سنجش وارد کنند.

وی ادامه داد: بعد از پایان 16 اردیبهشت‌ماه، اساتید این اعتراضات را ارزیابی خواهند کرد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی با اعلام اینکه کلید نهایی 23 اردیبهشت‌ ماه روی سایت قرار می‌گیرد، افزود: 28 اردیبهشت‌ماه نتایج اولیه اعلام خواهد شد و از 28 تا 30 اردیبهشت افراد دارای سهمیه می‌توانند سهمیه خود شامل سهمیه بومی، ایثارگران و ... را در سایت وارد کنند و پس از آن مدارک آنها بررسی خواهد شد.

نتایج نهایی اواسط مردادماه اعلام می‌شود

به گفته پورکاظمی، در اواسط مردادماه نتایج نهایی اعلام می‌شود.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌ها هنوز اعلام نشده است، خاطر نشان کرد: ظرفیت پارسال 3هزار و 300 نفر بود که با رایزنی‌های انجام شده، حدود 2هزار و 700 نفر در تخصصی پذیرش شده اند و تلاش می‌کنیم ظرفیت امسال نیز مانند سال گذشته باشد.

رییس مرکز سنجش آموزش پزشکی گفت: در 20 مرکز استان شامل ارومیه، اصفهان، کرمانشاه، شهیدبهشتی تهران و... امتحان برگزار می‌شود و بیشترین شرکت‌کنندگان در همچون سال‌های گذشته از استان تهران بوده‌اند.

 

 
کد خبر: 257075

وب گردی

وب گردی