تهران-ایسکانیوز: رئیس جمهوری در اجتماع 12 هزار نفری جامعه کارگران گفت: آن روزی که در این کشور بیکاری نباشد، آن روز، روز عزت ایران و عزت اسلام در ایران است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی صبح امروز در جشنواره امتنان  از جامعه کار و تولید اظهار داشت: ‌برای من حضور در جمع ستون توسعه کشور یعنی کارگران عزیز  و پرتلاش در این ایام و روزهایی که به نام روز و هفته کارگر است بسی جای خوشوقتی  است. روز کار و کارگر تنها به عنوان نماد یک قشر زحمتکش و پرتلاش نیست کار و کارگر نماد نوآوری ،سازندگی ، توسعه و تعالی کشور عزیز ما ایران است .

وی ادامه داد: خوشبختانه امسال ایام بزرگداشت کارگران مصادف است با ایام میلاد با سعادت مولای متقیان حضرت علی (ع) که مرد جهاد و شجاعت بود، مرد  ایمان و معنویت ، علم و دانش ،‌ یتیم نوازی کودکان و دستگیری بینوایان و مرد کار بود، امیر المومنین علی(ع ) با آن عظمت و مقامش که هیچ انسانی در روی زمین بعد از پیامبر عظیم الشان اسلام به مقام و منزلت وی نمی رسد و  همواره به عنوان الگویی نه تنها برای ما مسلمانان که برای همه آزادمردان جهان است ؛‌ ‌همواره کار و تلاش و کوشش را به عنوان راه و فخر زندگی خود می دانست.

رئیس جمهوری افزود: آن همه زمین های اطراف مدینه که با دست مبارک او احیا شد و آن همه چاه ها که به دست او حفر شد و وقتی آب چاه جاری می شد؛ امام نماز شکر به جای می آورد و شکر خداوند می کرد و آب آن چاه را برای فقرا و بینوایان وقف می کرد که هنوز هم بعد از قرن ها در اطراف مدینه همان چاه ها وجود دارد و از آب آن چاه ها نخلستان ها بهره مند می شوند.

روحانی توسعه کشور را هدفی بسیار بلند و بالا برای کشورها دانست و در این باره گفت: اظهار داشت: افتخار آفریننان! ما نیاز به توسعه داریم.  ما ایران توسعه یافته را می خواهیم. چشم انداز 20 ساله ابلاغی رهبر معظم انقلاب در یازده سال پیش به ما می گوید ایران ظرف 20 سال باید کشور توسعه یافته باشد؛ این هدف بلندی است که همه باید آن را دنبال کنیم.

رئیس جمهوی ادامه داد: چگونه توسعه حاصل می شود؟ چگونه ما می توانیم پرچم عزت ایران و پرچم عزت اسلام را در جهان بالا ببریم؟ آن روزی که در این کشور بیکاری نباشد، آن روز، روز عزت ایران و عزت اسلام در ایران است.

رییس جمهوری گفت: دولت، کار آفرین و کارگر، ما در یک مسیر سه جانبه گرایی می توانیم به توسعه کشور برسیم. مهم ترین ستون توسعه کشور کار و کارگر است اما آیا بدون کارآفرین فضای کار به وجود می آید؟ و آیا بدون هماهنگی دولت، کارگر و کارآفرین ما می توانیم مسیر توسعه را بپیماییم؟

وی افزود: یادمان نرود که در سال 91، شرایط توسعه کشور رشد منفی 6.8 بود که این به معنای قفل زدن در مسیر کار و تلاش کشور است و باز یادمان نرود در سال 92 باز هم رشد ما منفی 1.9 بوده است. کشوری که در دو سال رشد منفی داشته است با همت شما کارگران، با ایثار مردم و با حمایت مردم و رهبر معظم انقلاب افتخار داریم که به دنیا بگوییم بعد از دو سال رشد منفی، در سال 93 ایران دارای رشد مثبت بود.

رئیس قوه مجریه با تاکید بر اینکه اشتغال برای بیکاران بدون رشد مثبت امکان پذیر نیست، گفت: این رشد مثبت را ادامه خواهیم داد، بارها و بارها به وزیر کار گفتم که همه توان را به کار بگیرید تا کارگری بیکار نشود این درد و غم بر دل همه ما است که یک نفر شب به خانه برود و در برابر زن و فرزندانش گرفتار و شرمنده باشد. این رسالت و وظیفه ما است، باید از اشتغال کارگران و ادامه فعالیت آن ها صیانت کنیم و دوم این که برای آن هایی که تا امروز فرصت شغلی نیافته اند، فرصت اشتغال به وجود بیاوریم.

روحانی با طرح این سوال که چگونه می توانیم میلیون ها بیکار را در صحنه کار و فعالیت قرار دهیم؟ گفت: باید تولید رشد کند. باید اقتصاد نفتی به سمت اقتصاد مقاومتی حرکت کند. باید روپای خودمان بایستیم باید سرمایه در این کشور روی زمین مستقر شود.  باید فناوری نوین در این سرزمین بتواند تبدیل به برند تجاری شود و بتواند علم به تجارت تبدیل شود. همه باید دست به دست هم بدهیم و با شعار نمی توانیم در این کشور توسعه به وجود بیاوریم. دولت و ملت؛ سالی که سال همدلی است همه باید همدلانه در کنار یکدیگر فضای کار، اشتغال، توسعه و تولید را بالا ببریم.

رئیس جمهوری در ادامه با اشاره به مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 اظهار داشت: بعضی فکر می‌کنند در ماجرای مذاکرات هسته‌ای دولت تنها دنبال این است که یک معضل به نام پرونده هسته‌ای را حل کند در حالیکه پرونده هسته‌ای اولین گام برای حل معضلات اساسی است. دشمن دو معضل را برای ملت ما به ناروا ایجاد کرده است. اول اینکه بدخواهان این تهمت را زدند که ما دنبال سلاح مخرب هسته‌ای هستیم و دوم اینکه در کنار این تهمت سازوکاری برای ایجاد تحریم‌ها به وجود آوردند.

وی ادامه داد: ما دنبال دو مساله هستیم؛ اول رفع اتهامات به این معنا که می‌خواهیم ثابت کنیم که بدخواهان ما به جهانیان دروغ گفتند و دوم اینکه تحریم‌ها و مشکلات ناشی از آنها را از بین ببریم. با توافق نهایی که اگر اراده جدی وجود داشته باشد در ماه‌های آینده امکان‌پذیر است شرایط تولید بهتر خواهد شد. دلالان تحریم از هم‌اکنون به فکر شغل دیگری باشند.

رئیس قوه مجریه با بیان اینکه مردم و مقام معظم رهبری راه تعامل سازنده با جهان را ادامه خواهند داد، گفت: کسی در دنیا نمی‌تواند فشار و تحریم بر ایران را در ماه‌ها و سال‌های آینده ادامه دهد، سازمان تحریم در حال فروریزی کامل است و 1+5 به خوبی بداند دولت و ملت در سال همدلی و همزبانی در کنار هم و پشتیبان هم هستند.

گفتنی است بیست و ششمین جشنواره ملی امتنان از جامعه کار و تولید صبح امروز با حضور رئیس جمهوری و با حضور 12 هزار نفری جامعه کارگری برگزار شد.


در این مراسم حسین فریدون دستیار ویژه رییس جمهوری، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس جمهوری و علیرضا محجوب دبیر کل خانه کارگر و رییس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی  حضور دارند.

علیرضا محجوب طی سخنانی به ذکر مطالبات جامعه کارگری پرداخت و پیش از سخنرانی رئیس جمهور هم علی ربیعی وزیر کار به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

این خبر تکمیل می شود/
کد خبر: 257271

وب گردی

وب گردی