تهران-ایسکانیوز: کمپین یافتن محبوب‌ترین کتاب آگاتا کریستی در سراسر جهان، دیروز 27آوریل نظرسنجی‌ای به صورت آنلاین برگزار کرد تا همه مردم جهان با پاسخ به این سوال که محبوب‌ترین رمان آگاتا کریستی چیست، در شناختن محبوب‌ترین کتاب این نویسنده جنایی‌نویس مشهور در سرتاسر جهان کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسکانیوز به نقل از گاردین، طرفداران و نویسندگان مشهور رمان‌های جنایی شامل وال مک‌درمید و دیوید سوشی وارد یک رای گیری همه‌گیر برای نشان بهترین رمان در 125امین سالگرد تولد این نویسنده جنایی شده‌اند.

آنها رمان‌های محبوب خودرا به عنوان بخشی از این جشنها برای برجسته‌سازی صدو بیست و پنجمین سالگرد تولد نویسنده جنایی مشهور آگاتا کریستی اعلام کردند. بیشتر از 80 کتاب در این رقابت شرکت می‌کنند و این نظرسنجی دیروز به صورت آنلاین انجام آغاز شد.

سوشی «قتل به ترتیب الفبا» اثر معروفی از آگاتا کریستی را اثری دانست که او را دگرگون کرده است و این کتاب را یکی از بهترین رمان‌های آگاتا کریستی دانست که نشانگر توانایی او در خلق رمان‌های فراوان درباره یک کاراگاه است.

Agatha-Christie-surrounde-009

همچنین وال مک‌درمید با اشاره به «قتل در محل اقامت خلیفه» هرکسی را که مکانیزم داستان جنایی نویسی را  بدون در نظر گرفتن آگاتا کریستی بفهمد به چالش می‌طلبد.

بر اساس این گزارش رمان‌های آگاتا کریستی بیشتر از یک بیلیون نسخه درازبان انگلیسی فروخته است به همراه یک بیلیون دیگر در دیگر زبان ها. اولین رمان او ماجرای اسرارآمیز در استایلز اولین رمانی بود که در آن کارآگاه مشهور بلژیکی هرکول پوآرو را خلق کرد که این امر در سال 1920بود.

برنده این نظرسنجی در سپتامبر، ماه تولد آگاتا کریستی اعلام خواهد شد.

آگاتا کریستی نویسنده انگلیسی داستان‌های جنایی و ادبیات کارآگاهی بود که داستان‌هایش، به خصوص آن دسته که درباره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب «ملکه جنایت» را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستان‌های جنایی کوشیده‌اند نیز معرفی و مطرح کردند.

آگاتا کریستی در ۱۲ ژانویه ۱۹۷۶ در ۸۵ سالگی به مرگ طبیعی درگذشت.

 
کد خبر: 257638

وب گردی

وب گردی