تهران-ایسکانیوز: قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم با تاکید بر اینکه تکریم و حفظ منزلت معلمان باید در پیوند با اجتماع و فراتر از سطح وزارت آموزش و پرورش دنبال شود, از تجلیل 13 هزار و 493 معلم نمونه در  مراسم بزرگداشت مقام معلم امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوره آموزش ایسکانیوز، خسرو نظری قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم در نشست خبری بزرگداشت هفته معلم که صبح امروز در ساختمان مرکزی وزارت آموزش و پرورش برگزار شد با اشاره به اینکه آموزش و پرورش در 30 سال گذشته برای تکریم معلمان از سطح منطقه تا کشور تلاش‌های زیادی انجام داده است و شیوه‌نامه‌ای را برای انتخاب بهترین‌ها در این حوزه تدوین کرده است اظهار داشت:

در ساختار شیوه‌نامه انتخاب معلم نمونه درسطح وزارتخانه، وزیر آموزش و پرورش و عمده اعضای شورای معاونین عضو ستاد انتخاب معلم نمونه شرکت دارند و در استان‌ها نیزرئیس ستاد مقام معلم، استاندار استان و قائم مقام ستاد، مدیر آموزش و پرورش و در شهرستان‌ها فرماندار شهرستان به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت مقام معلم فعالیت می‌کنند.

نظری افزود:‌در برگزاری سی و یکمین بزرگداشت مقام معلم از نقطه نظرات حدود 20 هزار نفر استفاده کردیم و جلسات متعددی برای تقویت و کیفیت‌بخشی به این شیوه‌نامه برگزار شد و تلاش کردیم ابهام یا مشکلاتی در تدوین این شیوه‌نامه وجود نداشته باشد.

وی با بیان اینکه کف امتیاز انتخاب معلمان نمونه در سال جاری افزایش پیدا کرده است، اظهار داشت: کف امتیاز برای منطقه 280، برای استان 330 و برای کشور 390 است.

قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی بزرگداشت مقام معلم تصریح کرد:‌در سال‌های گذشته 27 گروه از همکاران امکان رقابت در گروه‌های انتخاب معلم  نمونه را داشتند که به 25 گروه کاهش پیدا کرد.

وی گفت:  با توجه به سیاست آموزش و پرورش مبنی بر حذف مجتمع‌های شهری و کارآیی نداشتن این مجتمع‌ها این گروه از مدیران به سایر گروه‌ها تغییر جهت داده شدند و تعداد گروه‌ها انتخاب معلمان 25 گروه شد.

نظری با اشاره به اینکه دانش‌آموزان مدارس بر اساس فرم‌هایی که طراحی شده است نظرات خود را درباره معلمان اعلام می‌کنند خاطر نشان کرد:‌اولین مرحله انتخاب معلم نمونه در مدرسه و پس از آن در منطقه ,استان و در نهایت کشور صورت می گیرد.

نظری در ادامه به آمار معلمان نمونه اشاره کرد و گفت: در سطح منطقه 6هزا رو 864 معلم زن و 5هزا رو 924 معلم مرد، در سطح استان 250 معلم زن و 411 معلم مرد، در سطح کشور 14 معلم زن و 30 معلم مرد انتخاب شده اند.

قائم مقام وزیر در ستاد مرکزی افزود: از 44 معلم نمونه کشوری 24 نفر مولف، 32 نویسنده مقاله، 41 نفر دارای فعالیت‌های پژوهشی، 35 نفر مسلط به یکی از زبان‌های انگلیسی، عربی و فرانسه، 2 نفر حافظ قرآن، 2 نفر جانباز، 8 نفر سابقه حضور در جبهه و 40 نفر سابقه تدریس در مناطق محروم و کلاس‌های چند پایه دارند.

 
کد خبر: 257715

وب گردی

وب گردی