تهران-ایسکانیوز: مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از آغاز ثبت نام شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیر انتفاعی و غیر دولتی خبر داد.

حسین توکلی، ضمن اعلام این خبر افزود:‌ ثبت نام برای شرکت در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای، و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی سال 1394، منحصرا از طریق شبکه اینترنتی سازمان سنجش آموزش کشور از روز یک شنبه 13 اردیبهشت ماه 94 آغاز می‌شود و در روز یک شنبه بیستم اردیبهشت ماه 94 پایان خواهد پذیرفت. لذا کلیه داوطلبان لازم است با توجه به اطلاعیه های این سازمان در خصوص شرایط و ضوابط ثبت نام و پذیرش دانشجو در دوره های مذکور و همچنین مطالعه ی دقیق دفترچه راهنمای ثبت نام که در روز پنج شنبه دهم اردیبهشت ماه 94 برروی سایت سازمان سنجش و آموزش کشور قرار می‌گیرد، برای ثبت نام اقدام کنند.


مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور درباره شرایط متقاضیان شرکت در این آزمون تصریح کرد: در این آزمون کلیه دارندگان گواهینامه پایان تحصیلات دوره متوسطه نظام جدید در یکی از شاخه های فنی و حرفه ای و کار و دانش و یا شاغل به تحصیل در دوره های مذکور که حداکثر تاپایان نیم سال تحصیلی 1394-95 فارغ التحصیل می شوند و یا دارندگان دیپلم فنی و حرفه ای دوره چهارساله نظام قدیم، حق ثبت نام در این آزمون را خواهند داشت.


وی افزود: بر اساس ضوابط در آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی سال 94، از تعداد 42 کد رشته امتحانی، به شرح جدول مندرج در دفتر راهنمای ثبت نام که در روز پنج شنبه دهم اردیبهشت ماه 94 بر روی سایت سازمان قرار می گیرد، پذیرش در 23 کد رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در 19 کد رشته امتحانی صرفا براساس سوابق تحصیلی یا معدل کل دیپلم و بدون آزمون صورت خواهد پذیرفت. بدیهی است داوطلبان متقاضی هر یک از کد رشته های امتحانی مذکور اعم از کد رشته های امتحانی با پذیرش آزمون یا کدرشته های امتحانی پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی یعنی بدون آزمون لازم است در زمان مقرر نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.


توکلی در پایان افزود: براساس برنامه زمانی پیش بینی شده آزمون دوره های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیر دولتی برای 23 کد رشته امتحانی که پذیرش آن ها بر اساس آزمون صورت می گیرد، ان شاءالله در صبح روز جمعه 16 مرداد ماه 1394 در حوزه های امتحانی مربوط برگزار خواهد شد. کارت شرکت در آزمون و برگ راهنمای مربوط نیز در روز سه شنبه 13 مرداد ماه 1394، لغایت روز پنج شنبه 15 مرداد ماه 94 بر روی سایت سازمان قرار خواهد گرفت.




کد خبر: 257718

وب گردی

وب گردی