تهران-ایسکانیوز: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفته است جمهوری‌خواهان رای کافی برای آنکه بتوانند جلوی وتوی باراک اوباما در مورد طرح بازنگری توافق اتمی با ایران را بگیرند، ندارند.

به گزارش شبکه خبری بلومبرگ، جان بینر، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نشستی با ائتلاف یهودیان جمهوری‌خواه در لاس‌وگاس، اعلام کرده است حزب جمهوری خواه برای تصویب با اکثریت مطلق آرا لایحه موسوم به قانون بازنگری توافق ایران، رای کافی ندارد.

وی گفته است انتظار ندارم که در صورت رای لازم برای طرحی مقابل توافق جامع با ایران، این آرا به دو سوم لازم برای جلوگیری از وتوی رئیس‌جمهوری برسد.

دو سوم رای نمایندگان لازم است تا جلوی وتوی احتمالی از سوی رئیس‌جمهوری آمریکا در مورد لایحه‌ها و قوانین کنگره گرفته شود.

این صحبت های بینر از زبان چهار نفر که در این نشست حضور داشتند نقل شده است.

خاطرنشان می شود طرح بازنگری توافق هسته‌ای با ايران از دولت باراک اوباما می‌خواهد که در صورت دستيابی به هر توافق با ايران، متن اين توافقنامه را در اختيار کنگره قرار دهد.

کمیته روابط خارجی سنا، دیگر بخش کنگره آمریکا، ۲۵ فروردین به طرحی بازنگری رای داد.

ایران و کشورهای گروه ۵+۱ قرار است در پی چهارچوب تفاهم شدن در لوزان، تا پایان ماه ژوئن، دهه اول تیر ماه، به توافق نهایی و جامع برسند.

تیم مذاکره کننده ایران از ششم فروردین در لوزان سوییس با نمایندگان کشورهای 1+5 مذاکرات هسته ای خود را از سر گرفت و این مذاکرات تا بامداد 13 فروردین طول کشید و در پایان آن بیانیه ای قرائت شد که نشان دهنده تفاهم اولیه دوطرف در زمینه های مختلف است.
 
کد خبر: 257753

وب گردی

وب گردی