تهران - ایسکانیوز: روز گذشته، نخستین جلسه کارگاه تخصصی «از نوشتار تا گفتار در فیلم مستند» درحالی برگزار شد که تمامی هنرجویان با حضور در استودیو صدابرداری تست گویندگی دادند.

egvg1276421543
به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، نخستین جلسه از درس‌گفتارهای «از نوشتار تا گفتار در فیلم مستند» با حضور «شهرام درخشان» پژوهشگر، مستندساز و گوینده‌ی با سابقه‌ی سینمای مستند ایران و هنرجویان این کارگاه، روز گذشته (دوشنبه 7 اردیبهشت ماه) در آموزشگاه تخصصی گویندگی «طنین مهرآوا» برگزار شد.
شهرام درخشان درخصوص برپایی این کارگاه گفت: در این جلسه پنج تکست مختلف با صدای هنرجویان خوانده و ضبط می‌شود و در پایان این درس‌گفتارها، مجدداً این تست انجام شده و مقایسه‌ای بین تست اول و دوم صورت می‌گیرد.
وی هدف از برگزاری این جلسه از کارگاه در استودیو را سنجش ساده‌ای از هنرجویان عنوان کرد و افزود: هر فرد با قرارگرفتن پشت میکروفن، شناختی از این مهارت کسب می کند و البته اساتید نیز می‌توانند برای کارگاه تعیین سطح کنند.

106104
گفتنی است: این کارگاه تخصصی با توجه به اهمیت مقوله گویندگی و نویسندگی ‏در فیلم مستند و تقويت هر چه بيشتر نگرش فيلمسازان حوزه سینمای مستند به این موضوع در فرآيند توليد فیلم مستند، توسط معاونت تحقيقات و پژوهش «مركز گسترش سينماي مستند و تجربي» برپا شده است.
از اساتید میهمان این مجموعه درس‌گفتارها هم می‌توان به غلامعلی افشاریه، ناصر ممدوح، اُرد عطارپور، پیروز کلانتری و همایون امامی اشاره کرد.
کد خبر: 257927

وب گردی

وب گردی