تهران- ایسکانیوز: حجت الاسلام علی عسگری معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی در همایش میلاد حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز استاد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه با اشاره به یکی از ویژگی‌های استاد مرتضی مطهری گفت: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ای متشکل از اساتید برجسته، دانشجویان نخبه و پرسنل فداکاری است که بدون اتکا به بودجه نفتی و دولتی توانسته است اقتصاد دانش بنیان را پایه گذاری کند و با استفاده از توانمندهای خود در مسیر تحقق بیانات مقام معظم رهبری یعنی رشد علم و توجه به ایجاد درآمد ملی بر مبنای دانش محوری و اقتصاد دانش بنیان قدمهای موثری را بردارد.

وی از تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی به قوی‌ترین قطب علمی خاورمیانه و جهان اسلام سخن گفت و عنوان کرد: همه زیرساخت های لازم برای یک جهش علمی بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

عسکری توضیح داد: مدیریت کلان دانشگاه، مدیریت واحدهای فیروزکوه، دماوند و رودهن را پیوسته رصد می کنند و به دلیل جذب مجوز رشته های گوناگون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از مجموعه آنها رضایت کامل دارند و تاکید دارند که با حمایت از شرکت های دانش بنیان، وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه به حداقل ممکن برسد .

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد توجه به آزاد اندیشی را در دانشگاه آزاد اسلامی یک اصل درست دانست که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست و از مدیران فرهنگی واحد های دانشگاهی خواست تا با راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی، فضای نقد اجتماعی را در واحد های دانشگاهی پررنگ تر کنند.

علی عسکری ضمن گرامی داشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری گفت : از ویژگی های این استاد برجسته این بود که همواره افکار و جریان های مخالف خودرا تحمل می کرد و فضای بحث و مناظرات فکری در نزد ایشان باز بود و این ویژگی مردان بزرگ است که هرچه عالم ترباشند، نقدپذیرتر هستند. لذا باید با الگو قراردادن این استاد شهید ما هم به گونه ای عمل کنیم گه جاذبه ما بیش از دافعه ما باشد .

درابتدای این همایش حجت الاسلام رستمی، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه ضمن خیر مقدم به میهمانان و تبریک ایام خجسته میلاد حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز استاد گفت : اساتید همچون چراغی هستند که راه را برای جامعه روشن می کنند و هدایت نسل بشر به دستان اساتید برجسته ای است که اخلاق، علم و دانش را به ما هدیه دادند.

سپس مشهدی عباسی نماینده مردم فیروزکوه، دماوند و رودهن در مجلس شورای اسلامی طی سخنانی گفت: واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه انتخابیه رودهن ، فیروزکوه و دماوند دارای قابلیت های برجسته ای در زمینه استاد و فضای دانشگاهی هستند که می تواند آنها را تبدیل به قطبهای علمی شرق استان تهران و حتی کل کشور نماید.

او از معاون پارلمانی دانشگاه آزاد خواست تا برای تبدیل این واحدها به قطب های علمی در رشته های گوناگون مساعدت لازم را انجام دهد.

این همایش بزرگ با تجلیل از سه تن از اساتید پیش کسوت و بازنشسته واحد آقایان سید مهدی محمدحسینی ، داود درون پرور و بهرنگی نیا و تقدیر از دو استاد برتر علمی عبدالرضا تالانه و صیدانلو و یک استاد برتر علمی و فرهنگی  بهزاد مرتضایی در فضایی مملو از شور و شعف و ابراز ارادت به مقام امیرالمومنین(ع) و استاد شهید مطهری به پایان رسید.
کد خبر: 259231

وب گردی

وب گردی