تهران- ایسکانیوز:شاهرخ بحرالعلومی دبیر جشنواره مستقل فیلم‌های ایرانی تورنتو از پیوستن این جشنواره به مجموعه جشنواره‌های مستقل سینرژی خبر داد.
به گزارش ایسکانیوز، در پنجمین روز برگزاری بخش بین‌المللی سی و سومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر تفاهم‌نامه‌ای میان کشورهای ایران، ایرلند و لبنان مبنی بر عضویت جشنواره مستقل فیلم‌های ایرانی تورنتو در مجموعه جشنواره‌های سینرژی امضا شد. شاهرخ بحرالعلومی دبیر این جشنواره ضمن اعلام این خبر گفت: سالانه ۲۳ جشنواره مستقل بین‌المللی در کشورهای مختلف برگزار می‌شود که فیلم‌های شرکت کرده در هریک از این جشنواره‌ها می‌توانند طبق ضوابطی در جشنواره‌های دیگر نیز حضور پیدا کنند.
وی افزود: در دیداری با آقای سم دبیر جشنواره فیلم «راه ابریشم» ایرلند و خانم کارلا دبیر جشنواره بین‌المللی فیلم لبنان که ریاست جشنواره‌های سینرژی را هم برعهده دارند، مقرر شد تا جشنواره فیلم‌های ایرانی تورنتو نیز به عنوان بیست و چهارمین عضو، به این جشنواره بپیوندد.
بحرالعلومی همچنین درباره مفاد این تفاهم نامه ادامه داد: در قالب این تفاهم نامه علاوه بر تبادل فیلم، داوران و مهمانانی از ایران نیز در ۲۳ جشنواره دیگر شرکت می‌کنند. همچنین فیلم‌های ایرانی شرکت کرده در جشنواره تورنتو نیز امکان حضور در ۲۳ جشنواره دیگر را پیدا می‌کنند که این اتفاق باعث دیده شدن سینمای ایران در جهان خواهد شد.


کد خبر: 259268

وب گردی

وب گردی