تهران-ایسکانیوز: رییس سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینكه شكارچی خارجی در ایران نداریم، گفت: پارسال هیچ‌گونه پروانه شكاری در كشور صادر نشده است.
معصومه ابتكار درباره اقدامات سازمان حفاظت محیط‌زیست در جلوگیری از ورود شكارچیان غیرمجاز خارجی به كشور گفت: اصلاً شكارچیان خارجی نداریم و این صحبت‌ها پایه و اساس درست ندارد؛ متاسفانه عده‌ای نشسته‌اند و فقط دروغ می‌سازند این گزارش‌ها پایه و اساس ندارد و سازمان حفاظت محیط‌ زیست این حق را برای خود محفوظ می‌دارد كه مقابل اینگونه موارد اقدام لازم را انجام دهد.
اوگفت: سال گذشته هیچ پروانه شكار داخلی و خارجی در كشورمان صادر نشده است؛ اما كشورمان سال‌های قبل جولانگاه شكارچیان خارجی بوده است.
رییس سازمان حفاظت محیط‌ زیست تاکید کرد: حتی سال 91 یك‌سوم نمایشگاه بین‌المللی محیط‌ زیست متعلق به شكارچیان و محل نمایش سلاح و شكار بوده كه متاسفانه آن زمان نه گزارش خبری در این ارتباط تهیه و پخش و نه اطلاع‌رسانی انجام شد.
معصومه ابتکار از صادر نشدن «پروانه شکار» سخن گفته است اما فعالان محیط زیست بارها اعلام کرده‌اند که «شکارچیان غیرمجاز» خارجی به ویژه از کشورهای عربی در کشورمان مشغول به گرفتن جان زیستمندان ایران هستند.

کد خبر: 259719

وب گردی

وب گردی