تهران – ایسکانیوز: مرکز آموزش مهارت های پیشرفته جوار دانشگاهی در دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند به مناسبت هفته کار و کارگر گشایش یافت.

بر اساس تفاهم نامه مشترکی که در این مراسم به امضای رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند، مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای و رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه‌ای استان رسید، این سه دستگاه در زمینه مهارت آموزی و توانمندسازی نیروی انسانی جویای کار و ایجاد بستر اشتغال دانشجویان همکاری خواهند کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بیرجند با توجه به برخی کشور‌ها که الگوی بسیار موفقی در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای دارند، گفت: ارائه آموزش‌ها و مهارت های لازم برای ورود به بازار کار به دانشجویان یک ضرورت است زیرا کشورمان نیازمند نسلی نو از فارغ التحصیلان دارای مهارتهای فنی و کاربردی است.

دکتر آصف زارع از اهتمام مدیر کل و مسئولان آموزش فنی و حرفه‌ای استان در همکاری مطلوب با دانشگاه آزاد اسلامی در زمینهٔ آموزش‌ها و مهارت‌های فنی مورد نیاز دانشجویان تشکر و قدردانی کرد و افزود: متأسفانه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی که در جامعه ما وجود دارد ناشی از عدم ظرفیت مناسب برای اشتغال است و ان شاءالله یکی از آرمان های مهم پیش روی این مرکز ایجاد بستر لازم برای اشتغال دانشجویان و دانش آموختگان خواهد بود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی نیز با توجه به اینکه حدود ۴۲درصد از فارغ التحصیلان دانشگاه نتوانسته‌اند، جذب بازار کار شوند، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین دلایل این امر نبود مهارت متناسب با بازار کار است.

مهندس حیدر خوش‌آیند افزود: یکی از آرمان‌ها و اهداف سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای هر ایرانی یک مهارت و هرخانه یک کارخانه است. مرکز ASD دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند قابلیت ارائه آموزش برای ۱۸۰۰نفر در سال را دارد.

در ادامه مریم مهترانی رئیس کانون انجمن‌های صنفی آموزش فنی و حرفه‌ای استان خراسان جنوبی به بیان تعهدات این کانون در ایجاد مرکز مهارت های پیشرفته دانشگاه پرداخت و ابراز امیدواری کرد با تفاهم و تعامل مطلوب دانشگاه آزاد اسلامی و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای زمینه ایجاد اشتغال پایدار برای دانشجویان فراهم شود.
کد خبر: 259927

وب گردی

وب گردی