تهران_ایسکانیوز؛ طی چند روز گذشته عده ای سوداگر بازار مسکن در راستای کاهش 2درصدی نرخ سود سپرده های بانکی اعلام به افزایش 40 درصدی اجاره بها در بازار کرده اند.

به گزارش ایسکانیوز، افزایش اجاره بها تابع افزایش ملک است؛ با توجه به اینکه بازار مسکن در شش ماهه اول سال دارای ثبات قیمتی است و قیمت ملک به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن هیچگونه افزایشی نداشته است، بنابراین هرگونه افزایش اجاره بها غیرمنطقی است.

سوداگران تبلیغ دروغ می کنند

متاسفانه در راستای کاهش نرخ سود سپرده های بانکی عده ای با اعلام افزایش نرخ رهن و اجاره واحدهای مسکونی به دنبال سوداگری در بازار معاملات هستند که با توجه به رکود حاکم بر بازار مسکن افزایش 40 درصدی اجاره بها دروغ محض است.

قراردادها به صورت توافقی تمدید می شود

به منظور بررسی دقیق تر این موضوع سری به بنگاه های املاک در مناطق مختلف شهر تهران زدیم که در این راستا یکی بنگاه داران ملکی در منطقه دروس به خبرنگار اقتصادی ایسکانیوز،گفت: تا به امروز هیچگونه افزایش اجاره بها نداشته ایم و صاحبخانه و مستاجر به صورت توافقی قراردادها را تمدید می کنند.

همچنین یک بنگاه دار دیگر در خیابان پاسداران، اظهارداشت: مشتری بیاورید تا ما از مالک تخفیف بگیریم و قیمت اجاره بها نیز هیچ گونه افزایشی نیافته و مانند سال گذشته است.

درخیابان بهار نیز بنگاه دار دیگری،گفت: معاملات رونق پیدا کرده است اما افزایش قیمتی نداشته ایم.

بنگاه داران ملکی در مناطق مختلف شهر تهران اعلام به عدم افزایش اجاره بها کردند، بنابراین کاهش نرخ سود سپرده های بانکی تاثیری بر بازار اجاره مسکن نداشته است.

به گزارش میدانی ایسکانیوز؛ درحال حاضر به دلیل رکود حاکم بر بازار مسکن بیشتر واحدهای مسکونی از سوی مالکان برای فروش گذاشته شده است به طوری که در بنگاه های املاک واحدهای مسکونی برای رهن و اجاره نیز کمتر مشاهده می شود، همچنین در قسمت رهن و اجاره تعداد واحدهای مسکونی برای رهن نسبت به اجاره انگشت شمار است.

نرخ رهن و اجاره واحدهای مسکونی شهر تهران درجدول زیر آمده است:


































































منطقه متراژ تعداد اتاق خواب قیمت رهن کامل قیمت رهن و اجاره
کاشانی 105 متری 2 100 میلیون تومان _
پونک 93 متری 2 _ 20 میلیون پیش و یک میلیون و 500 هزارتومان اجاره
یوسف آباد 80 متری 2 ­­_ 30 میلیون رهن و یک میلیون و 200 هزارتومان اجاره
ستارخان 94 متری 2 _ 25 میلیون رهن و یک میلیون و 500 هزارتومان اجاره
کریمخان 60 متری 1 _ 40میلیون رهن و یک میلیون و 150هزارتومان اجاره
شریعتی 160 متری 3 _ 60میلیون پیش و دو میلیون و 500 هزارتومان اجاره
اشرفی_ مرزداران 130 متری 3 _ 30 میلیون پیش و سه میلیون تومان اجاره
پاسداران 110 متری 2 _ 60 میلیون پیش و 5 میلیون تومان اجاره
کد خبر: 259998

وب گردی

وب گردی