تهران-ایسکانیوز: جهانگیر خسروشاهی،  از مسئولان نمایشگاه خواست تا فرصت برابری برای حضور ناشران شهرستانی در نظر بگیرند.

به گزارش ایسکانیوز، نویسنده رمان «کوچه‌های بی خبری» گفت: در نمایشگاه بین‌المللی معمولا بخش ناشران شهرستانی در جایی قرار می‌گیرد که کمتر مورد توجه است و امیدوارم جایگاه بهتری برای آنها در نظر گرفته شود تا به بهتر دیده شدن آثار آنها کمک کند. از سوی دیگر دولت می‌تواند با درنظر گرفتن یارانه‌های ویژه‌ برای آنها امکان عادلانه و مساوی‌ برای این ناشران در نظر بگیرد.

وی افزود: چینش غرفه‌ها و دادن فضای مناسب به ناشرانی که در نمایشگاه‌های قبلی به آنها بی‌توجهی شده است و رعایت ترتیب چینش الفبایی ناشران عمومی از برخی بی‌نظمی‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین بهتر است غرفه‌هایی که در نبش قرار گرفته‌اند، با توجه به شرایط ناشر و آثار به آنها اختصاص داده شود.

783701

نویسنده «غروب آبی رود» با اشاره به انتقادهایی که به مکان برگزاری نمایشگاه می‌شود، اظهار کرد: مکان نمایشگاه تا پایان یافتن محل اصلی که شهر آفتاب نام دارد در مصلی خواهد بود، بنابراین ایرادهایی که در این‌باره وارد می‌کنند، بی‌فایده است.

خسروشاهی به اهمیت تداوم مدیریت نمایشگاه به دور از سلیقه‌های سیاسی اشاره کرد و گفت: باید تغییرات نمایشگاه کتاب به صورت هیات امنایی و اتاق فکر صورت بگیرد. یعنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سازوکاری برای آینده در نظر بگیرد که تغییر مدیران کلان و در سطح بالا باعث تغییر اساسی در نمایشگاه کتاب نشود .

وی در ادامه بیان کرد: از سوی دیگر تاسیس دانشکده‌ای که به امور کتاب، مسائل علمی آن، اقتصاد آسیب‌دیده نشر و سیاستگذاری‌ها بپردازد، از راهکارهای مناسب در حوزه نشر به‌شمار می‌آید. هیات امنای نمایشگاه نیز  باید تحت تاثیر هیات علمی این آکادمی باشند چرا که بخش‌های علمی نباید متاثر از تغییرات مدیران کتاب باشد. نمایشگاه کتاب موضوع مهمی به شمار می‌آید و مانند رودخانه‌ای است که حیات را برای فرهنگ و اجتماع مردم فراهم می‌کند و نباید درگیر مسائل سیاسی باشد.

جهانگیر خسرو شاهی، زاده اول آذر ماه ۱۳۴۰ در دهق در نزدیکی اصفهان است. از وی رمان‌ها و داستان‌های کوتاهی در حوزه انقلاب و دفاع مقدس چون زخمدار، رویای داغ، نفر پانزدهم، صخره‌ها و پروانه ها، همیشه با هم، دوشنبه‌ای که می‌آید، غروب آبی رود، پدربزرگ برکه و درخت گردو، از کوچه‌های بی خبری، بر ستیغ جبال فتح  و نفوذ از کوهستان منتشر شده است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «خواندن، گفت‌و‌گو با جهان» از تاریخ 16 تا 26 اردیبهشت ماه 1394 در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
کد خبر: 260047

وب گردی

وب گردی