ایسکانیوز: "جان کری" وزیر امور خارجه آمریکا، اعلام کرد که کشورش با سازمان ملل‌متحد و دوستان آمریکایی در منطقه به ویژه عربستان و امارات متحده عربی است، همکاری می کند تا به راه حلی برای پایان دادن به بحران یمن دست یابند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر امور خارجه آمریکا شب گذشته در جمع خبرنگاران در سفرش به سریلانکا اظهار داشت که بسیاری از کشورها تمایل خود را برای محقق‌شدن چنین راه‌حل سیاسی ابراز کرده‌اند.

جان کری در همین رابطه افزود در کمک به حل بحران یمن، ایران اعلام کرده که از حل بحران به روش مذاکره حمایت می‌کند. چرا که به این طریق می‌توان مساله یمن را حل کرد.

کری گفت اگر مذاکراتی اتفاق بیفتد، آنگاه یمن این فرصت را خواهد داشت تا سرپا بایستد و راهی برای مشارکت و حضور همه جریان‌های ذینفع در این کشور ایجاد شود.

اظهارات کری در حال عنوان شده که پیشتر "ویتالی چورکین"، سفیر روسیه در سازمان‌ملل متحد، گفت کشورهای عربی و غربی عضو شورای امنیت درباره امدادرسانی به یمن "فقط حرف می‌زنند." انتقاد چورکین از کشورهای غربی و عربی پس از آن صورت گرفت که اعضای شورای امنیت روز جمعه بر سر پیش‌نویس بیانیه او برای امدادرسانی به یمن به توافق نرسیدند.

چورکین، واکنش نمایندگان کشورهای غربی و عربی در شورای امنیت به پیش‌نویس بیانیه را "طفره آمیز" دانست و گفت از "بی تصمیمی" آنها در قبال اوضاع یمن شگفت زده است. روسیه با تهیه بیانیه‌ کوتاهی برای رسیدگی به وضعیت یمن در نشست اضطراری شورای امنیت، خواستار ایجاد آتش‌بس‌های مقطعی برای امدادرسانی به آسیب‌دیدگان شده بود.

جنگنده‌های ائتلاف منطقه ای به رهبری عربستان سعودی از شش هفته قبل مواضع شبه‌نظامیان حوثی و متحدان آنها را یمن بمباران می‌کنند.
کد خبر: 260112

وب گردی

وب گردی