تهران-ایسکانیوز: لیگ چهاردهم با شروع طوفانی تیم فوتبال استقلال همراه بود. 6 برد در 7 بازی و به ثمر رساندن 15 گل، آبی پوشان را به مدعی اول قهرمانی تبدیل کرد. اما سیر نزولی این تیم و همچنین باخت در دربی مقابل یکی از ضعیف ترین پرسپولیس های تاریخ باعث شد امیر قلعه نویی برای اولین بار در دوران مربیگری خود خطر اخراج را حس کند.

به گزارش ایسکانیوز، آبی پوشان قهرمانی حالا را به طور قطع از دست داده اند و کسب سهمیه حضور در لیگ قهرمانان آسیا نیز امری محال به نظر می رسد. ژنرال آبی پوشان باید امیدوار باشد نفت تهران، قهرمان جام حذفی شود و فولاد و ذوب آهن نیز امتیاز از دست بدهند. این در حالی است که استقلال باید ابتدا تراکتورسازی، شانس اول قهرمانی را از پیش رو بردارد و سپس مقابل حریف سنتی به پیروزی برسد. خارج از مستطیل سبز نیز قهرمان 3 دوره لیگ برتر با مشکلات عدیده ای روبرو است. آخرین نمونه این مشکلات، امتناع هاشم بیک زاده و کرار جاسم از سفر به قم در صورت عدم دریافت مطالبات بود. البته تهدید این دو بازیکن در لحظات آخر جواب داد و آنها با دریافت مبلغی پول حاضر به همراهی تیم شدند.

دستیار امیر قلعه نویی در خصوص حواشی پیرامون باشگاه استقلال و مسائل دیگر به سؤالات ما پاسخ داد. گفت و گوی ایسکانیوز با ستار همدانی را در ادامه می خوانید:

 

* شرایط تیم در حال حاضر به چه صورت است؟

به هر حال وضعیت چندان خوب نیست. دوست داشتیم شرایط تیم را بهتر ببینیم اما امتیازهای حساسی را به راحتی از دست دادیم. اگر این اتفاق نمی افتاد حالا با اختلاف زیادی، صدرنشین لیگ بودیم. البته تجربه خوبی در این فصل کسب کردیم که قطعا در آینده به کار ما خواهد آمد.

 

* استقلال، لیگ را خیلی خوب شروع کرد. دلایل افت تیم چه بود؟

این موضوع دلایل مختلافی دارد. بازیکنان ما با مصدومیت ها و محرومیت های زیادی مواجه شدند. خستگی بازیکنان ملی پوشی که از جام جهانی و جام ملت ها برگشتند نیز در مقاطعی از فصل به ما ضربه زد. مشکلات مالی و تغییرات مدیریتی از دیگر مسائلی بود که روی کار ما تأثیر منفی گذاشت.

 

* انتقادات زیادی به آمادگی بدنی آبی پوشان نیز وارد می شد. به نظر شما این ایراد به کادر بدنسازی شما وارد است؟

من اصلا به این مسئله اعتقاد ندارم. ما به هیچ وجه مشکل بدنی نداشتیم. چون همیشه امیر قلعه نویی بر بدنسازی بازیکنان به دقت نظارت می کند. او با علم این کار آشنا است ولی تغییر و تحولات زیاد باعث عدم نتیجه گیری تیم شد. ما مشکلات حاد و پررنگ تری داشتیم که این مسئله در آن گم است.

 

* گفته شد هاشم بیک زاده و کرار جاسم در ازای دریافت مبلغی از قراردادشان حاضر شده اند به قم بروند. این موضوع صحت داشت؟

بله، درست است. این مسئله تنها در مورد این دو بازیکن صدق نمی کند. خیلی از بازیکنان در طول فصل این کار را انجام دادند. البته حق طبیعی آنها است که پول خود را از باشگاه بخواهند. تا همین جای کار هم مدیریت قلعه نویی بوده که سبب شده بازیکنان با تیم ادامه دهند. در هر صورت ما آسیب خود را از این موضوع دیدیم. چون وقتی بازیکن با مشکل مالی روبرو باشد ذهنش درگیر می شود و نمی تواند با تمرکز لازم به میدان برود.

 

* خبری هم از درگیری محسن فروزان با آنالیزور تیم منتشر شد. داستان از چه قرار بود؟

تنها یک بحث ساده بود و به هیچ عنوان اتفاق خاصی محسوب نمی شد. متأسفانه کوچک ترین مشکلات استقلال، بسیار بزرگ جلوه داده می شود. یک صحبت ساده بین 2 برادر بود که خیلی زود هم تمام شد.

 

* در کمال تعجب، هیچ کسی برای خرید باشگاه استقلال پیش قدم نشد. در این خصوص چه نظری دارید؟

استقلال با شرایطی روبرو است که هر کسی قادر به خرید آن نیست. باید یک آدم خاص پیدا شود و باشگاه را بخرد.
کد خبر: 260253

وب گردی

وب گردی