تهران- ایسکانیوز: احمد شمس رییس واحد تهران جنوب در ابتدای سخنان خود در روز بزرگداشت معلم، قسمت های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی را همانند پیکره بزرگ که ایفای نقش می کنند دانست و افزود: در دانشگاه آزاد اسلامی تهران جنوب 40 هزار دانشجو در 13 دانشکده و حدود 700 عضو هیات علمی و 900 کارمند، بدون هیچ مبالغه ای در راستای اهداف دانشگاه در همه حوزه ها حرکت می کنند.

شمس در ادامه در حضور میرزاده و معاونین سازمان مرکزی در ارتباط با مراکز رشد و شرکت های دانش بنیان، نشریات فرهنگی، باشگاه پژوهشگران جوان و اختراعات این واحد ارائه کرد و افزود: به همت و حمایت رییس دانشگاه آزاد اسلامی لبیک گفتیم تا برنامه های تهیه شده توسط سازمان مرکزی را به اجرا در آوریم و بعد از 30 سال دانشگاه آزاد را با یک تحول بنیادین مواجه کنیم.

رییس واحد تهران جنوب در ادامه با اشاره به افزایش رشته های تحصیلات تکمیلی در واحد تهران جنوب  خطاب به اساتید حاضر در این مراسم افزود: در مهر گذشته توانستیم 130 رشته در تحصیلات تکمیلی اضافه کنیم که این موضوع توسط همت شما صورت گرفت.

او در ادامه افزود: ما توانستیم افزایش ظرفیت تحصیلات تکمیلی را طبق منویات رییس دانشگاه آزاد اسلامی و بر اساس نیاز جامعه ایجاد کنیم البته به طوری که کسی نتواند ایرادی به این کار بگیرد.

شمس در ادامه با اشاره به 17 هزار دانشجو حاضر در دانشکده فنی تهران جنوب، افزود: 14 هزار هکتار زمین در اطراف این دانشکده وجود دارد که در نظر داریم ظرف مدت 4 سال آن را برای واحد تهران جنوب تجمیع کنیم.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه پژوهشی واحد تهران جنوب اشاره کرد و افزود: در حوزه پژوهشی هم اهتمام ویژه ای به توسعه شرکت های دانش بنیان داریم و یک ساختمان را برای این امر در داراباد در دست تجهیز قرار داده ایم.

شمس افزود: در حوزه فرهنگی هم در سال گذشته برنامه ها و همایش های متفاوتی را برگزار کردیم. همچنین امسال یک جشنواره ملی مد و لباس را برگزار خواهیم کرد.

رییس واحد تهران جنوب در ادامه تاکید کرد: در این حوزه و با توجه به گفته های رییس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تجسس نکردن در امور شخصی افراد اهتمام ویژه ای داشته ایم و آن را سرلوحه اقدامات خود قرار داده ایم.

وی افزود: در بعد حقوقی هم برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی یک مجموعه قانون مدون را تدوین کرده ایم که بر اساس آن هر فرد تصمیمی که بخواهد بگیرد باید به قوانین آن استناد کند. این اتفاق تحول بزرگی است که بر محور قانون تنظیم شده است.

شمس در پایان گفت: واحد تهران جنوب راه خود را یافته است و عزم راسخ دارد تا در همه این زمینه ها به منزل مقصود برسد و همه اعضای تهران جنوب با همدلی و جدیت به موازات پیشرفت دانشگاه آزاد اسلامی حرکت خواهند کرد.
کد خبر: 260315

وب گردی

وب گردی