تهران-ایسکانیوز: پژوهش کودکان ایران و فرهنگ نیایش در قالب همکاری‌های پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری و شورای فرهنگ عمومی انجام شد.
رییس پژوهشکده مردم شناسی با اعلام این خبر گفت : پژوهشکده مردم شناسی به مناسبت برگزاری همایش "نماز در آیینه میراث فرهنگی ایران " تحقیقاتی در نواحی مختلف ایران در زمینه نماز و فرهنگ نیایش انجام داده است و طرح تحقیقی " کودکان ایران و فرهنگ نیایش " در فروردین امسال توسط علیرضا حسن زاده و فاطمه طارمی و با همکاری محققان محلی در استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان ، کرمانشاه ، کردستان ، گلستان و تهران اجرا شد .
علیرضا حسن زاده گفت : در این تحقیق نگاه کودکان ایرانی به نماز و فرهنگ آن و بازنمایی این نگاه در آثار هنری که آنان خلق کرده اند، مردم نگاری و مورد بررسی مردم شناختی قرار گرفت .
او با اشاره به اینکه این تحقیق با حمایت شورای فرهنگ عمومی صورت گرفته است گفت: مجموعه تحقیق به صورت کتابی مستقل منتشر و به همراه سایر آثار گردآوری شده در نمایشگاه "همایش نماز در آیینه میراث فرهنگی ایران " در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت .
همایش نماز در آیینه میراث فرهنگی ایران قرار است توسط پژوهشکده مردم شناسی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری  ۲۹ و ۳۰اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ در  موزه ملی ایران برگزار می‌شود .

کد خبر: 260385

وب گردی

وب گردی