تهران- ایسکانیوز: فیلم سینمایی «خانه پدری» عصر روز گذشته ۱۳ اردیبهشت ماه با حضور وکلا و قضات و مقامات عالی رتبه های نیروی انتظامی در خانه اندیشمندان علوم انسانی به نمایش درآمد.


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، در ابتدای جلسه دکتر تهمورث بشیریه به حضار  خوش آمد گفت و به معرفی میزبانان پرداخت. سپس دبیر کمیسیون حقوق بشر کانون وکلا دلیل برگزاری این جلسه را  بررسی جرم شناسی و حقوق فیلم  «خانه پدری» عنوان کرد.


پس از به نمایش درآمد فیلم خانه پدری، کیانوش عیاری که  با تشویق های ممتد حضار مواجه شد از تماشاچیان عذرخواهی کرد که مجبور بودند، لحظات سنگین فیلم ببیند.


۱۴

او در ادامه گفت: خودم وقتی در فیلمی می بینم پزشکی سوزن سرنگی را به شخصی می زند می گویم، چگونه کارگردان دلش می آید که این صحنه ها را نشان دهد،زیرا   خود من هم طاقت دیدنش را ندارم.


عیاری در ادامه درباره ایده فیلم «خانه پدری» گفت: ایده این فیلم زمانی به ذهنم رسید که خبری را حدود سال 56 می خواندم که وقتی دختری قرار بود از زندانی آزاد شود از زندانیان می خواسته که او را آزاد نکنند، زیرا  پدر و برادرش او را خواهند کشت اما آن دختر آزاد می شود و پدر و برادرش او را به کشتارگاهی می برند و می کشند! من بعد از خواندن این خبر مقابل آن زندان رفتم و اون لحظات را در ذهنم مجسم کردم.


۱۸

کارگردان خانه پدری با اشاره به اینکه گویا صحنه های کشتن آن دختر را دیده است، خاطرنشان کرد: بارها آن صحنه ها را  تا ساختن این فیلم در ذهنم تجسم و مرور کردم  و خوشحالم که دیرتر این فیلم را ساختم. چون به مراتب از خشونت های آن کاستم.


در ادامه این مراسم ، مجری طرح فیلم «خانه پدری» به تکذیب گزارش یکی از خبرنگاران که گفته بود، خود آقای عیاری هم توان دیدن صحنه کشتن دختر را نداشت و در حین ساختن آن صحنه را مشاهده نکرده بودُ پرداخت.


براساس این گزارش، جلسه نمایش فیلم خانه پدری توسط  خانه اندیشمندان علوم انسانی، انجمن حقوق شناسی، کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز با حضور وکلا و قضات و عالی رتبه های نیروی انتظامی برگزار شد.


کد خبر: 260417

وب گردی

وب گردی