تهران-ایسکانیوز: معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه واحدهای دانشگاهی با راه‌اندازی کرسی‌های آزاداندیشی، فضای نقد اجتماعی را پررنگ تر می‌کنند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی بدون اتکا به بودجه نفتی و دولتی توانسته اقتصاد دانش بنیان را پایه گذاری کند .

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز, به مناسبت میلاد مسعود حضرت امیر المومنین علی (ع) و گرامیداشت شهادت استاد شهید مرتضی مطهری و روز استاد، همایش باشکوهی با حضور معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی حجت الاسلام علی عسگری، نماینده فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی، دکتر نقی شجاع ریاست واحد رودهن و جمعی از مسئولان دانشگاهی و سیاسی شهرستان فیروزکوه در سالن اجتماعات شهید آوینی واحد فیروزکوه برگزار شد.

بر اساس این گزارش درابتدای این همایش حجت الاسلام رستمی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد فیروزکوه ضمن خیر مقدم به میهمانان و تبریک ایام خجسته میلاد حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز استاد گفت: اساتید همچون چراغی هستند که راه را برای جامعه روشن می کنند و هدایت نسل بشر به دستان اساتید برجسته ای است که اخلاق، علم و دانش را به ما هدیه دادند.

در ادامه این مراسم مشهدی عباسی نماینده مردم فیروزکوه، دماوند و رودهن در مجلس شورای اسلامی نیز طی سخنانی بیان داشت: واحد های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه های رودهن، فیروزکوه و دماوند دارای قابلیت های برجسته ای در زمینه استاد و فضای دانشگاهی هستند که می تواند آنها را تبدیل به قطب های علمی شرق استان تهران و حتی کل کشور کند.

همچنین وی از معاون پارلمانی دانشگاه آزاد خواست تا برای تبدیل این واحدها به قطب های علمی در رشته های گوناگون مساعدت لازم را انجام دهد.

حجت الاسلام علی عسگری نیز در مراسم بزرگداشت روز استاد در واحد فیروزکوه با اشاره به یکی از ویژگی‌های استاد مرتضی مطهری گفت: ایشان همواره افکار و جریان‌های مخالف خود را تحمل می‌کرد و فضای بحث و مناظرات فکری در نزد ایشان باز بود و این ویژگی مردان بزرگ است که هرچه عالم تر باشند، نقدپذیرتر هستند.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی مجموعه ای متشکل از اساتید برجسته، دانشجویان نخبه و پرسنل فداکاری است که بدون اتکا به بودجه نفتی و دولتی توانسته اقتصاد دانش بنیان را پایه گذاری کند و با استفاده از توانمندی های خود در مسیر تحقق بیانات مقام معظم رهبری یعنی رشد علم و توجه به ایجاد درآمد ملی بر مبنای دانش محوری و اقتصاد دانش بنیان قدمهای موثری را بردارد.

علی عسگری در ادامه از تبدیل شدن دانشگاه آزاد اسلامی به قوی‌ترین قطب علمی خاورمیانه و جهان اسلام سخن گفت و خاطر نشان کرد: همه زیرساخت های لازم برای یک جهش علمی بزرگ در دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارد.

توجه به آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی یک اصل است

وی توجه به آزاداندیشی را در دانشگاه آزاد اسلامی یک اصل درست دانست که مدنظر مقام معظم رهبری نیز هست و از مدیران فرهنگی واحدهای دانشگاهی خواست تا با راه اندازی کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی، فضای نقد اجتماعی را در واحد های دانشگاهی پررنگ تر کنند.

عسگری افزود: مدیریت کلان دانشگاه، مدیریت واحدهای فیروزکوه، دماوند و رودهن را پیوسته رصد می کنند و به دلیل جذب مجوز رشته های گوناگون در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از مجموعه آنها رضایت کامل دارند و تاکید دارند که با حمایت از شرکت های دانش بنیان، وابستگی بودجه دانشگاه به شهریه به حداقل ممکن برسد .

گفتنی است,این همایش بزرگ با تجلیل از سه تن از اساتید پیشکسوت و بازنشسته واحد آقایان سید مهدی محمدحسینی، داود درون پرور و بهرنگی نیا و تقدیر از دو استاد برتر علمی عبدالرضا تالانه و صیدانلو و یک استاد برتر علمی و فرهنگی  بهزاد مرتضایی در فضایی مملو از شور و شعف و ابراز ارادت به مقام امیرالمومنین(ع) و استاد شهید مطهری به پایان رسید.
کد خبر: 260491

وب گردی

وب گردی