ایسکانیوز: هزاران یهودی اتیوپیایی ساکن سرزمین های اشغالی فلسطین علیه نژادپرستی پلیس رژیم صهیونیستی در تل آویو دست به تظاهرات زدند. معترضان با پلیس درگیر شده و این تظاهرات به خشونت کشیده شد.

Protesters-whom-are-mainly-Israeli-Jews-of-Ethiopian-origin-stand-next-to-a-garbage-bin-they-set-on-fire-at-Rabin-Square-during-a-demonstration-against-what-they-say-is-police-racism-and-brutality

به گزارش دی ولت، معترضان روز یکشنبه دست به تظاهراتی صلح آمیز زدند اما با فرارسیدن شب این تظاهرات به خشونت کشیده شد و در جریان آن 50 تن زخمی شدند که اکثرشان افسر پلیس رژیم صهیونیستیبودند. همچنین چندین معترض دستگیر شدند.

معترضان به سوی افسران پلیس که با سپرهای ضد شورش در مقابلشان ایستاده بودند سنگ و شیشه پرتاب کردند. پلیس افسرانی را سوار بر اسب در منطقه مستقر کرده و افسران پلیس برای متفرق کردن جمعیت معترضان اقلیت اتیوپیایی‌ یهودی ساکن سرزمین های اشغالی از نارنجک‌های منور استفاده کرد.

رسانه‌های محلی نیز گزارش دادند که معترضان به یک خودروی پلیس آسیب رسانده و در نزدیکی‌های شهرداری تل آویو آتش‌هایی روشن کردند.

تنش‌ها و درگیری‌ها در میان جامعه اقلیت اتیوپیایی‌ یهودی اسرائیل زمانی شدت گرفت که یک اتیوپیایی اسرائیلی در لباس فرم ارتش توسط پلیس مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

هزاران یهودی اتیوپیایی در سرزمین های اشغالی زندگی می‌کنند و بسیاری از آنها به صورت مخفیانه بین سال‌های 1984 تا 1990 به اسرائیل آورده شدند و هم اکنون در داخل جامعه اسرائیل ساکن هستند. اگرچه آنها یهودی هستند، اما مورد نژاد پرستی قرار می‌گیرند و از کمترین امکانات در جامعه برخوردارند و با فقر گسترده و سوء استفاده‌های پلیس رو به رو هستند.

 

 

 
کد خبر: 260492

وب گردی

وب گردی