بالاترین میزان خام موالید به ترتیب دراستان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و هرمزگان به ترتیب با ۳/۳۶، ۲۶ و ۹/۲۳ در هزار و پایین‌ترین نرخ ثبت ولادت به ترتیب در استان‌های گیلان، مازندران و مرکزی با ۸/۱۲، ۷/۱۴ و ۶/۱۵ در هزار ثبت شد.


به گزارش ایسکانیوز سال گذشته یک میلیون و ۵۳۴ هزار و ۳۶۱ نوزاد در کشور متولد شد که این میزان موالید در ۲۳سال گذشته بی‌سابقه بوده است. از این تعداد موالید در سال گذشته ۷۸۸ هزار و ۶۶۹ نوزاد پسر و ۷۴۵ هزار و ۶۹۲ نوزاد دختر بودند.
همچنین یک میلیون و ۱۷۸ هزار و ۹۲۱ تولد در شهرها و ۳۵۵ هزار و ۴۴۰ تولد در روستاها بود.


 2960_1
بنابر این گزارش در سال گذشته به طور متوسط در هر ماه ۱۲۷ هزار و ۸۶۳ نوزاد و هر شبانه‌روز۴هزار و ۲۰۴ نوزاد و هر ساعت ۱۷۵ نوزاد متولد شدند.


نکته قابل توجه گزارش ثبت احوال در نسبت افزایش زاد و ولد در شهرها و روستاهاست.


بنا به این گزارش در حالی که افزایش زاد و ولد در مناطق شهری نسبت به سال ۹۲ تقریباً معادل صفر بود، جمعیت روستایی با افزایش زاد و ولد ۱/۲۲ درصدی مواجه شد که در سه دهه اخیر بی‌سابقه است.


ccf72d7a65


گزارش ثبت احوال می‌افزاید در مجموع میزان موالید طی سال ۹۳ نسبت به سال قبل‌تر ۲/۴ درصد افزایش یافته است که این میزان افزایش نیز طی ۲۳ سال اخیر بی‌سابقه است. با این میزان افزایش نرخ خام زاد و ولد در سال ۹۳ به رقم ۷/۱۹ در هزار نفر رسید یعنی به ازای هر هزار نفرجمعیت کشور (مذکر و مؤنث) طی سال گذشته ۷/۱۹ نفر متولد شدند. نسبت جنسی نیز در سال ۹۳ معادل ۷/۱۰۵ بود یعنی به ازای هر ۱۰۰ نوزاد دختر ۷/۱۰۵ نوزاد پسر متولد شدند.


کودک ایرانی

کد خبر: 261236

وب گردی

وب گردی