مدیرکل ارتباطات فرهنگی و نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد با اشاره به اینکه نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی با وجود ظرفیت‌های بالای این دانشگاه‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیست گفت: تعداد نشریات دانشجویی تا سال آینده دو برابر خواهد شد و حمایت ویژه‌ای از رسانه‌های مجازی دانشجویی نیز صورت می‎گیرد.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز، حبیب اله اسماعیلی در حاشیه بازدید از جشنواره نشریات دانشگاهی استان‎های غرب کشور در دانشگاه آزاد اسلامی همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به لحاظ آمار کمی نشریات دانشجویی در دانشگاه آزاد اسلامی با وجود ظرفیت‌های بالای این دانشگاه‌ها از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

اسماعیلی با بیان اینکه مهمترین تاکید ما اجرای قانون و مقررات در رابطه با نشریات دانشجویی است، تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم ساختار لازم را اجرا کنیم باید تابع قوانین و مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشیم.

وی با اشاره به اینکه اگر قانون را در رابطه با نشریات دانشجویی اجرایی کنیم، از این وضعیت رها می‌شویم، تصریح کرد: براساس قانون باید در طول 20 روز مجوز نشریات دانشگاهی صادر شود که این امر عملیاتی نمی‎شود و باید در این زمینه نظارت کافی صورت گیرد.

این مسئول با توجه به تصویب آئین‎نامه جدید نشریات دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی بیان کرد: براساس این آئین‎نامه از نشریاتی که بیشتر حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی را پوشش می‎دهند، حمایت بیشتری صورت می‌گیرد.

مدیرکل مطبوعات و نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره واکنش برخی مدیران دانشگاهی به انتقادات نشریات دانشجویی گفت: همچنین با توجه به اینکه لغو مجوز آخرین اقدام درباره یک نشریه است و اگر تخلفی صورت گرفت باید روند آن به صورت قانونی طی شود و از تذکر شفاهی تا لغو مجوز برای نشریات دانشگاهی در قانون پیش‎بینی شده اما متاسفانه مدیران دانشگاه‌ها در ابتدا اقدام آخر یعنی لغو مجوز را انجام می‎دهند.

وی با بیان اینکه متاسفانه فعالان نشریات دانشجویی آیین‌نامه نشریات دانشگاهی را به طور کامل مطالعه نمی‎کنند، گفت: تلاش ما این است که سال آینده تعداد نشریات دانشگاه آزاد را دو برابر کنیم.

اسماعیلی با بیان اینکه حمایت از نشریات استانی سبب می‎شود تا شاهد جامعه‌ای پررونق باشیم، تاکید کرد: باید به سمت توسعه و تقویت فضای مجازی حرکت و از ظرفیت آن استفاده کنیم، چرا که نقش نشریات کاغذی کم رنگ شده و باید از طرفیت فضای مجازی استفاده کرد.

مدیرکل مطبوعات و نشریات دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: نشریات دانشجویی الزاماً نباید سیاسی باشد بلکه باید برای همه طیف‌ها مطالب مفید و آگاهی‌بخش در نظر گرفت.

وی با بیان اینکه همه دانشجویان به نشریات علاقه ندارند پس باید امکانات متنوعی برای دانشجویان در نظر گرفته شود، گفت: در همین راستا باید کانون‌های هنری، تشکل‌ها و نهادهایی در نظر گرفته شود تا شرایط برای مشارکت در حوزه فرهنگی برای همه دانشجویان به وجود آید.

گفتنی است جشنواره نشریات دانشگاهی غرب کشور با حضور استان‌های کردستان، کرمانشاه، لرستان و ایلام به میزبانی دانشگاه آزاد همدان از 14 تا 17 اردیبهشت در سالن کتابخانه مرکزی این دانشگاه برپا است.

 
کد خبر: 261311

وب گردی

وب گردی