تهران ایسکانیوز: فیلم مستند «دایره داوود» به کارگردانی اردشیر شلیله که زندگی و آثار داوود رشیدی هنرمند تئا‌تر و سینما را روایت کرده است، آماده نمایش شد.

به گزارش ایسکانیوز، فیلم مستند «دایره داوود» که از تولیدات جدید مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز هست به کارگردانی اردشیر شلیله ساخته و آماده نمایش شده و زندگی و آثار داوود رشیدی هنرمند تئا‌تر و سینما را روایت کرده است. داوود-رشیدی-1

اردشیر شلیله درباره چگونگی ساخت مستند «دایره داوود» گفت: از سال‌های گذشته علاقه داشتم از زندگی آقای داود رشیدی به عنوان بازیگر تاثیر‌گذار سینما و تئا‌تر ایران مستند بسازم. سال ۹۲ این موضوع را با خود رشیدی مطرح کردم و تحقیق و پژوهش اولیه کار هم از‌‌ همان سال آغاز شد.
وی ادامه داد: مراحل تحقیق این مستند به گفتگو با اساتید، بازیگران و هنرمندان عرصه تئا‌تر و سینما ختم نشد و تحقیقات کتابخانه‌ای و بررسی کارنامه کاری آقای رشیدی نیز بخشی از روند پژوهش بود. همچنین در این فیلم مستند هنرمندانی چون کیومرث پوراحمد، محمدعلی سجادی، هوشنگ گلمکانی، پرویز نوری، مهدی هاشمی، فاطمه معتمدآریا، سیروس ابراهیم‌زاده، رضا بابک، شهلا حائری، احترام برومند و لیلی رشیدی درباره داوود رشیدی صحبت می‌کنند.

شلیله در پایان با اشاره به ساختار این فیلم مستند گفت: با توجه به شرایط جسمی آقای رشیدی، در ساختار کار تغییراتی ایجاد شد. البته ایشان سال ۹۲ با ساخت این مستند موافقت کرده و از آن استقبال کرده بود، اما با توجه به شرایط جسمانی و بیماری آقای رشیدی، خانم برومند همسر ایشان حساسیت‌هایی داشتند که در برخی مواقع بازدارنده کار بود و این نگرانی‌ها هم کاملاً طبیعی بود.
کد خبر: 261328

وب گردی

وب گردی