یکی از فعالان سیاسی مازندران از حضور احمدی نژاد در منزل یکی از معاونین استاندار مازندران خبر داد و ضمن انتقاد به حضور فرماندار بابل در مراسم سخنرانی احمدی نزاد، خطاب به وی گفت:  در شرایطی که دولت تدبیر و امید باید بستر را برای حضور همه گروه ها آماده کند، چگونه است که حضور جریان اصلاح طلب اشکال دارد و برای آن هزار عیب شمرده می شود ولی به حضور احمدی نژاد ایرادی وارد نیست؟

به گزارش خبرنگار سیاسی ایسکانیوز؛ جمعه 11 اردیبهشت ماه بود که محمود احمدی نژاد رئیس دولت های نهم و دهم به دعوت یکی از هیئت های مذهبی به شهرستان بابل سفر کرد.

اگر چه پرواضح است که سفر احمدی نژاد و سخنرانی های جهت دارش بودار است و نشان می دهد که در راستای فعالیت های انتخاباتی خودو جریان خاص منتسب به او صورت می گیرد، اما حضور وی و همراهانش بویژه مشایی یار باوفای وی در منزل یکی از معاونین استاندار مازندران این مهم را تقویت می کند.

حضور رجب ملایی رئیسی فرماندار بابل در این سخنرانی هم قدری تامل بر انگیز بود و واکنش فعالان سیاسی استان را هم بر انگیخت. وی درباره حضور خود در این مراسم گفته بود: حضور بنده با هماهنگی و موافقت و نظر مساعد استانداری و وزارت کشور صورت گرفته و به منظور حفظ امنیت و آرامش مراسم بوده است.

اما احمد رادمنش یکی از فعالان سیاسی مازندران در گفتگو با ما ضمن انتقاد به حضور فرماندار بابل در مراسم سخنرانی احمدی نژاد در این شهر اظهار داشت: استاندار و فرماندران شهر باید فضای سیاسی را برای همه نیروهای سیاسی فراهم کنند و اگر در مراسمی هم حضور می یابند باید این رفتار را نسبت به تمام جریانات سیاسی داشته و در برنامه هر جریان سیاسی شرکت کنند.در این صورت اشکالی ندارد که در مراسم احمدی نزاد حضور می یابند.

وی خطاب به فرماندار بابل گفت:با توجه به اینکه اصلاح طلبان برای برگزاری اجتماع در تنگنا قرار دارند و اجازه برگزاری مراسم و اجتماعات به ان ها داده نمی شود. شما به عنوان یک فرماندار تدارکاتی را برای حضور حداکثری مردم و جناحی خاص فراهم کردید که این را در ذهن متبادر می کند که برای حضور رئیس جمهور آماده می شوید. این با رفتار بی طرفانه یک مسئول مغایرت دارد.

مدیر کل امور سیاسی سابق استانداری مازندران افزود: در شرایطی که دولت تدبیر و امید باید بستر را برای حضور همه گروه ها آماده کند، چگونه است که حضور جریان اصلاح طلب اشکال دارد و برای آن هزار عیب شمرده می شود ولی به حضور احمدی نژاد ایرادی وارد نیست؟ مشکل این جاست که بستر برای حضور انتخاباتی احمدی نژاد فراهم می کنند و مدیران اجرایی هم در آن  شرکت می کنند.

رادمنش با اشاره به انتخابات آتی مجلس گفت: این سفر در بحبوحه فعالیت های انتخاباتی که به طور قطع جریانات سیاسی در آن نقش آفرین هستند رخ می دهد. جریان احمدی نژاد هم حتما در این راستا فعالیت دارد و شائبه سازماندهی نیروها در استان ها وجود دارد. چرا که تیم احمدی نژاد در منزل یکی از معاونین استاندار مازندران حضور یافته و این شائبه سازماندهی در استانه انتخابات را به یقین می رساند.

رادمنش در پاسخ به این سوال که آیا وزارت کشور نباید اصل بی طرفی خود را که بارها از سوی وزیر کشور تاکید می شود رعایت کند؟ تصریح کرد: وزارت کشور باید بی طرفی خود را حفظ کند اما هم اکنون هم فعالیت ها در راستای سازماندهی نیرو برای انتخابات است.

مدیر کل امور سیاسی سابق استانداری مازندران در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه فرماندار بابل اظهار کرده بود که برای تامین امنیت و آرامش در جلسه بودم، آیا فضای شهرستان بابل آرام نبود؟ گفت: اینکه فرماندار می گوید برای تامین آرامش، باید دید آیا در گذشته در مراسم های جریان اصولگرایی اتفاقی رخ داد؟ آیا جلساتشان به هم خورد؟ که آقای فرماندار احساس نا امنی در این جلسه کرده است.

وی یادآور شد: حضور احمدی نژاد را منکر نمی شویم چرا که مقام رسمی بوده و اشکالی ندارد اما همیشه اجتماعات جریان اصلاح طلب به مشکل برخورده است. در این ده سال هیچ خللی به برنامه های جریان پایداری و برنامه های اصولگرایان دیگر وارد نشده است. فرماندار بابل هم قطعا از استانداری دستور گرفته است و کاری را خودسرانه انجام نمی دهد.

همچنین حجت الاسلام عباسعلی بهاری نماینده اسبق مازندران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به حضور فرماندار بابل در مراسم سخنرانی احمدی نژاد در این شهرستان اظهار داشت: شایعاتی مبنی بر اینکه فرماندار برخی شهرستان های مازندران هم در این مراسم حضور داشته اند و برای حضور حداکثری مردم هم فراخوانی از سوی مدیران اجرایی استانداری ابلاغ شده است وجود دارد.

وی ضمن انتقاد نسبت به حضور مدیران اجرایی و فرمانداران در این مراسم ها که شائبه انتخاباتی بودن آن بارز است، گفت: آقای احمدی نژاد اگر خودش هم کاندید نشود از کاندیدای خودش حمایت خواهد، بنابراین در برخوردی خوشبینانه این برنامه یک حرکت غیر مستقیم انتخاباتی بود.

بهاری ادامه داد: درست است که احمدی نژاد زمانی رئیس جمهور کشورمان بوده است اما حضور مدیران دولتی آن هم فرماندار در چنین برنامه هایی که شائبه انتخاباتی دارد درست نیست و اصل بی طرفی باید رعایت شود.

وی با اشاره به ابقای برخی مدیران دولت های نهم و دهم در استان مازندران یادآور شد: بخشی از فرمانداران جا به جا شدند. تعدادی هم همان فرمانداران احمدی نژاد هستند. حتی کسانی که عضو ستاداحمدی نژاد هم بودند هم در برخی مدیریت ها ابقا شده اند. اما مصلحت فرماندارن و مدیران اجرایی این است که در چنین محافلی حضور نیابند. ولی چه کنیم که بالاخره باید به اربابانشان وفادار باشند.
کد خبر: 261391

وب گردی

وب گردی