رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران خبر صادرات میوه به ویژه میوه نوبرانه را به ترکیه تکذیب کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، سیدرضا نورانی،با اشاره به اینکه در حال حاضر میوه ای نداریم که صادر کنیم،افزود: در دوره پایان فصل میوه های انباری و سردخانه ای هستیم بنا بر این خبر صادرات میوه به ترکیه کذب محض است.

وی،گفت: اگر واقعاً میوه ای داشتیم و ترکیه برای خرید و واردات میوه درخواست داشت، حتماً استقبال می کردیم.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران، افزود: برای رونق صادرات محصولات باغی تفاهمنامه ای بین جمهوری اسلامی ایران و ترکیه امضا شده است و دولت نیز از صادرات استقبال می کند اما خبر صادرات میوه به ترکیه کذب است و اگر صادراتی بود چرا هیچ آماری در گمرکات ثبت نشده و سازمان حفظ نباتات نیز گواهی قرنطینه صادر نکرده است؟

صادرات میوه،بهانه ای برای گرانفروشی نوبرانه ها است

نورانی، تصریح کرد: این خبر بهانه ای برای گرانفروشی میوه های نوبرانه است تا به بهانه کم بودن این میوه ها، توجیهی برای مصرف کننده داشته باشند.

وی، گفت: در این روزها ترکیه ای ها چند کامیون هندوانه را از میادین خریداری کردند که البته خرید به صورت دائم و روزانه نبوده است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه ملی محصولات کشاورزی ایران، افزود: هندوانه از اقلام صادراتی است که در چابهار،‌ ایرانشهر، دزفول و اهواز به صورت دیم کشت و تولید می شود و همیشه از این مناطق به کشورهای حوزه خلیج فارس صادرات داشتیم.

نورانی، گفت: سال گذشته 250 تا 300 هزار تن هندوانه صادر شد و امسال نیز پیش بینی می شود همین میزان صادرات داشته باشیم.
کد خبر: 261582

وب گردی

وب گردی