معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در بخش دانش پژوهان جوان از آغاز مرحله دوم آزمون المپیاد علمی کشور خبر داد و گفت : رقابت میان 10 هزار پذیرفته شده  مرحله اول در 7 رشته از 15 تا 18اردیبهشت ماه ادامه خواهد داشت.

حسن ساعی دهقان در گفت و گو با خبر نگار حوزه آموزش ایسکانیوز در باره جزئیات برگزاری مرحله دوم آزمون المپیاد علمی کشور که از صبح امروز کار خود را آغاز کرده است اظهار داشت: مرحله دوم المپیاد ازصبح امروز با برگزاری آزمون های فیزیک و زیست شناسی با حضور 3 هزار شرکت کننده کار خود را آغاز کرده و از ساعت 14 نیز  آزمون کامپیوتر نوبت اول با حضور 14هزار و 500 نفر بر گزار شده است.

وی افزود: فردا نیز آزمون های کامپیوتر مرحله دوم با همان تعداد ذکر شده و شیمی با حضور 1هزار و 350 نفر برگزار می شود.

صبح پنجشنبه نیز از ساعت 8:30 آزمون ریاضی مرحله اول با حضور 1 هزار و 645 نفر  و بعد از ظهر از ساعت 14 نیز آزمون نجوم و اختر فیزیک با حضور 742 نفر برگزار خواهد شد.

ساعی دهقان ادامه داد: صبح روز جمعه 18 اردیبهشت ماه نیز آزمون ریاضی مرحله ذوم با حضور 1هزار و 645 نفر و بعد ازظهر جمعه نیز المپیاد ادبی با حضور 1هزار و 593 نفر برگزار می شود.

نتایج مرحله دوم آزمون المپیاد علمی کشور هفته اول تیر ماه اعلام می شود

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در بخش دانش پژوهان جوان در ادامه از اعلام نتایج این رقابت ها در هفته اول تیر ماه از طریق سایت دانش پژوهان جوان به آدرس ysc.ac.ir  خبر داد و گفت: در مرحله دوم المپیاد کشوری 40 تا 45 نفر در هر رشته پذیرفته می شوند و در مرحله سوم در دوره آموزشی 9 هفته ای با حدود 300 نفر به رقابت می پردازند.

وی تصریح کرد: در آخر تابستان نیز برگزیدگان براساس مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی و شورای هدایت استعدادهای درخشان وزرات علوم براساس عملکرد علمی به کسب مدال های طلا, نقره و برنز نائل می‌شوند.

ساعی دهقان با اشاره به اینکه از میان برندگان مدال‌های طلا پس از پایان دوره آموزشی تابستان تیم منتخب برای حضور در المپیاد جهانی معرفی می شوند خاطر نشان کرد: تیم اعزامی شامل 6 نفر به المپیاد ریاضی هنگ کنگ، 5 نفر به المپیاد فیزیک سوئیس، 4 نفر به المپیاد زیست شناسی ویتنام، 4 نفر به المپیاد شیمی و 4 نفر به المپیاد کامپیوتر در روسیه و 5 نفر نیز در نجوم و اختر فیزیک که میزبان این مسابقات هنوز مشخص نشده ,خواهد بود.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در بخش دانش پژوهان جوان با بیان اینکه المپیادهای علمی 27 سال است که در ایران برگزار می‌شود گفت: به طور میانگین هر ساله حدود 150 هزار نفر در مرحله اول آزمون ها که در بهمن ماه برگزار می شود شرکت می کنند

وی در پایان با تاکید بر اینکه برگزاری المپیاد برای تحرک بین دانش آموزان طراحی و اجرا می شود افزود:  هدف اصلی از برگزاری این آزمون ها توانمند سازی علمی دانش آموزان برای حضور در رقابت ها و طی مسیر رشد و توانمندیشان است و ارائه مدال ها نیز بهانه ای است تا دانش آموزان با انگیزه بیشتر در این مسابقات شرکت کنند.
کد خبر: 261605

وب گردی

وب گردی