با برگزاری همایش بین المللی حافظ، هدف بلند و نیت ارجمند دانشگاه آزاد اسلامی در معرفی اندیشه‌های جهانی و ملی سه قائمه ادب فارسی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و خواجه شیراز و در برای ایفای رسالتی مقدس در حفظ و گسترش زبان فاخر فارسی، فرصت تحقق یافت.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، رئیس شورای علمی همایش بین‌المللی حافظ با بیان این‌که برگزاری همایش‌های بین‌المللی در راستای معرفی اندیشه‌های جهانی و ملی از سوی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: این راه و رسم فرهنگی همچنان ادامه خواهد یافت، هرچند مسیر مقصد درازاست، لیکن جاذبه و انگیزه عشق راستین پایان‌ناپذیر.

دکتر مهدی ماحوزی در همایش بین‌المللی خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی، گفت: با برگزاری این همایش، هدف بلند و نیت ارجمند دانشگاه آزاد اسلامی در معرفی اندیشه‌های جهانی و ملی سه قائمه ادب فارسی، حکیم ابوالقاسم فردوسی، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی و خواجه شیراز و در جهت ایفای رسالتی مقدس در حفظ و گسترش زبان فاخر فارسی، فرصت تحقق یافت.
رئیس شورای علمی همایش بین‌المللی حافظ ادامه داد: بدیهی است با فهمی نافذ و شوقی تمام که در مدیریت این مرکز بزرگ علمی به عنوان بزرگترین دانشگاه حضوری جهان- به ویژه پس از استقرار دولت تدبیر و امید- می‌شناسد، این راه و رسم فرهنگی همچنان ادامه خواهد یافت، هرچند مسیر مقصد درازاست، لیکن جاذبه و انگیزه عشق راستین پایان‌ناپذیر. باری شناخت حافظ و تحلیل اندیشه‌های ناب او کلید شناخت انسان برتر و طریق دست‌یابی به صلح و صفای جهانی‌ست.
وی در ادامه گفت: امید است پیام این همایش برای همه مردم جهان پیام رحمت و سازگاری اندیشه‌ها باشد و استادان گران‌مایه، دانش‌جویان مشتاق و پرطلب و حافظ‌پژوهان نکته‌یاب با اخلاصی تمام، سخن جاودانه و پررمز و رازش را از جهت لفظ و معنی یا صورت و ساختار بیش از پیش معرفی کنند، بویژه که این نادره دوران براستی لسان‌الغیب است و ترجمان حقیقت جهان باطن و اگر او را عصاره فرهنگ ایران زمین و خلاصه اسطوره، شعر، ادب و عرفان گفته، حکمت رندانه‌اش را دعوت به کمال و جمال و مروت و معرفت بدانیم، سخنی است بسزا.

همایش بین المللی حافظ 15 و 16 اردیبهشت ماه در تهران و 17 و 18 در شیراز برگزار می شود.
کد خبر: 261704

وب گردی

وب گردی