پس از اعدام چند تبعه اندونزی در عربستان بدون اطلاع دیپلمات های اندونزی، فیلیپین به این مساله واکنش نشان داد و از اعدام قریب الوقوع شهروندش در عربستان ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر بیش از 10 میلیون شهروند فیلیپینی در کشورهای مختلف جهان کار می کنند و مانیل اعلام کرد 92 شهروندش در آستانه اعدام در کشورهای دیگر قرار دارند.

مهمترین دغدغه وزارت امور خارجه فیلیپین در حال حاضر اعدام اتباع این کشور در عربستان سعودی و قطر است.

به نوشته روز چهارشنبه تارنمای راپلر، وزارت امور خارجه فیلیپین اعلام کرد اعدام یکی از اتباع این کشور در عربستان سعودی قریب الوقوع است. آل سعود اخیرا بدون اطلاع دیپلمات های اندونزی دو تبعه این کشور را گردن زد که با واکنش جاکارتا مواجه و سفیر سعودی در دو نوبت به وزارت خارجه اندونزی احضار شد.

دولت فیلیپین که دو سال پیش شاهد تلاش هوسلیتو ساپانتا، کارگر این کشور برای جمع آوری یک میلیون دلار به منظور جلوگیری از مجازات اعدام بود، اکنون با اعدام دیگر شهروندش در عربستان مواجه است.

این اعدام ها در حالی در عربستان سعودی اتفاق می افتد که کارفرمایان در این کشور کارگران خارجی را مورد آزار و اذیت قرار می دهند و چندی پیش نیز یک زن عربستانی، خدمتکار زن فیلیپینی خود را به علت دور نریختن غذای باقیمانده، با ریختن آب داغ روی بدنش شکنجه کرد.

براساس قانون عربستان یک مرد عرب باید کفالت هر زن خارجی که برای کار به این کشور می رود را قبول کند.

در بیشتر موارد کارفرما برای قبول کفالت، گذرنامه خدمتکاران را گرو می گیرند و خدمتکاران به گروگان صاحب کار خود بدل می شوند.

وزارت امور خارجه فیلیپین همچنین اعلام کرد یکی از اتباع این کشور در قطر به اتهام جاسوسی محکوم به اعدام شده است.

دادگاهی در قطر سه نفر از اتباع این کشور را سال گذشته به اتهام فروش اطلاعاتی که تهدید امنیت ملی قطر تلقی شده است به اعدام و زندان محکوم کرد.

بنابراین گزارش، هم اکنون حدود سه هزار و 800 فیلیپینی به اتهام های مختلف در کشورهای جهان در زندان بسر می برند و 92 نفر در انتظار اجرای حکم اعدام هستند.
کد خبر: 261734

وب گردی

وب گردی