تهران – ایسکانیوز: فیلم سینمایی «قصه ها» به کارگردانی رخشان بنی اعتماد در حالی از امروز در سینماهای تهران و شهرستان ها اکران می شود که سال گذشته این اثر سینمایی به دلیل شرکت در جشنواره بین المللی ونیز و کسب جایزه بهتره فیلمنامه، واکنش تند وزیر فرهنگ و ارشاد را بر انگیخته بود.


به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، اکران فیلم "قصه‌ها" آخرین ساخته رخشان بنی‌اعتماد از 16 اردیبهشت در سینماهای تهران و شهرستانها آغاز شد.فیلم سینمایی "قصه‌ها" در سال ۱۳۹۰ ساخته شد اما از آن موقع اجازه اکران نداشت.


hhe672غلامرضا فرجی صبح امروز با اشاره به وضعیت اکران فیلم "قصه‌ها "گفته بود: قرار بود دو فیلم جدید در گروه‌های سینمایی کوروش و ماندانا اکران شود اما این اتفاق نیفتاد.
وی ادامه داد: به دلیل آنکه دو فیلمی که باید در این دو گروه سینمایی به نمایش درمی‌آمدند؛ آماده نبودند و فیلم جدید دیگری نیز وارد چرخه اکران نشده بود؛ فیلم قصه‌ها که آماده نمایش بود در شورا تصویب شد. قرار است فیلم قصه‌ها در گروه سینمایی آزاد اکران شود.
فرجی افزود: این تصمیم شب گذشته(15 اردیبهشت) گرفته شده و فقط محدود به اکران فیلم قصه‌هاست. در این نشست درباره فیلم‌های دیگر همچون "خانه دختر"، "نهنگ عنبر" و "در دنیای تو ساعت چند است" تصمیم جدیدی گرفته نشد.


 رخشان بنی اعتماد در اولین واکنش به اکران این فیلم در جمله‌ای کوتاه نوشته است: «مهم‌ترین موفقیت یک فیلم ایرانی، نمایش آن در ایران و برای هموطنان ایرانی است.»
فیلم+قصه+ها
فیلم قصه‌ها از امروز چهارشنبه ۱۶ اردیبهشت در سینماهای، پردیس کوروش، فرهنگ، پردیس زندگی، عصرجدید، قدس، ماندانا، مرکزی، ایران، اریکه، ملت اکران شده است و از روز شنبه ۱۹ اردیبهشت در موزه سینمابا زیر نویس انگلیسی اکران می‌شود.
همچنین فیلم بصورت همزمان در شهرهای  اصفهان، یزد، اهواز، کرمان، رشت، رفسنجان، بندرعباس، کرمانشاه، لاهیجان، مشهد اکران می‌شود.


81-72برا اساس این گزارش، فیلم «قصه‌ها» در سال 90 با نگاهی به شخصیت فیلم‌های قبلی بنی‌اعتماد ساخته شده است و در آن بازیگرانی چون گلاب آدینه، صابر ابر، فرهاد اصلانی، بابک حمیدیان، نگار جواهریان، ریما رامین‌فر، حبیب رضایی، عاطفه رضوی، مهراوه شریفی‌نیا، محمدرضا فروتن، شاهرخ فروتنیان، باران کوثری، پیمان معادی، فاطمه معتمدآریا، حسن معجونی، مهدی هاشمی و... ایفای نقش کرده‌اند.


درواقع می توان گفت "قصه ها " فیلمی درباره سرنوشت قهرمانهای فیلمهای  بنی اعتماد پس از سالهاست. درقصه ها رخشان بنی اعتماد همچنان دلسوز ونگران آدمهای فیلمهای خود هست آدمهایی که از دل جامعه ایران آمده اند و بنی اعتماد همیشه آدمهای فیلمهای خود هست آدمهایی که از دل جامعه ایران آمده اند و بنی اعتماد همیشه و در طول سه دهه فیلمسازی در سینمای ایران نشان داده که به شدت دغدغه طرح مسائل اجتماعی را دارد در فیلم "قصه ها "حبیب رضایی " در نقش یک مستند ساز است که روایتگر مشکلات کارگران است کارگرانی که مشکلات زندگی آنها را به ستوه آورده است .

کد خبر: 261908

وب گردی

وب گردی