روز دوم همایش بین المللی حافظ شناسی با حضور حجت الاسلام سید طه هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی در محل سالن استاد مطهری سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ستاد خبری همایش بین المللی حافظ در حالیکه روز دوم همایش بین المللی حافظ  با استقبال خوب استادان و فعالان حوزه ادبیات روبرو شده بود؛ با قرائت آیاتی از کلام خدا و پخش کلیپی از دانشگاه آزاد اسلامی و پس از آن کلیپی از برگزاری روز اول همایش آغاز شد.

سپس دکتر سیروس شمیسا، دکتر ایرج مهرکی و استاد خلیل صاری اوغلو به عنوان اعضای هیات رییسه روز دوم به روی سن رفتند تا آغازگر بحث های مربوط به همایش باشند.

روز دوم همایش بین المللی حافظ در دانشگاه آزاد اسلامی

مهرکی در ابتدای سخنان خود از تاثیر خوب همایش در روز اول بین مطبوعات رسانه ها سخن گفت و از کنگره حافظ به عنوان قدم نوین در حوزه حافظ شناسی یاد کرد.

سپس دکتر اصغر دادبه به روی سن رفت و سخنرانی با عنوان کارایی شعر و ادبیات در جامعه و با عنوان "حافظ و انسان معاصر" انجام داد.

پس از سخنرانی دکتر دادبه؛ مجدالدین کیوانی مقاله خود در حوزه حافظ شناسی با عنوان "شرح نویسی بر حافظ چگونه و تاکی؟" را ارائه داد.

روز دوم همایش بین المللی حافظ در دانشگاه آزاد اسلامی

کاووس حسن‌لی مدیر مرکز حافظ شناسی ایارن و برنده جایزه سال حافظ سخنران بعدی همایش بود که در ابتدای سخنان خود به دیوان سلطان سلیمان قانونی پادشاه عثمانی اشاره کرد و افزود: سلطان سلیمان قانونی دیوانی دارد که در آن کاملا تاثیر آثار حافظ مشخص است و به نوعی انگار تمرین شعری از روی غزلیات حافظ انجام داده است.

آخرین سخنران بخش اول نشست؛ محمد افشین وفایی عضور هیات علمی دانشگاه تهران بود که مقاله خود درباره حافظ را ارائه داد.

روز دوم همایش بین المللی حافظ در دانشگاه آزاد اسلامی


کد خبر: 262022

وب گردی

وب گردی