مربی تیم ملی رشته کمتر شناخته شده ترامپولین، هدف خود را آماده کردن ورزشکاران برای مسابقات جوانان آسیا و مسابقات ازبکستان می‌داند.

ترامپولین یا «جَست‌ورزی» یکی از رشته‌های ورزشی ژیمناستیک است که بر روی وسیله‌ای به نام ترامپولین (جَستانه) انجام می‌شود. این دستگاه یکی از اسباب‌های تمرینی مهم ورزش ژیمناستیک است و مسابقات آن به صورت انفرادی یا دو نفره برگزار می‌شود.

ناصر خضری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسکانیوز در خصوص اهداف و برنامه‌های خود گفت: من به عنوان مربی، برنامه‌هایی که در اسفندماه گذشته برنامه ریزی شد را دنبال می‌کنم. هدف ما آماده کردن ورزشکاران برای مسابقات جوانان آسیا و ازبکستان است.

وی افزود: با توجه به اینکه در 2 سال گذشته به دلیل مشکل مالی نتوانستیم ورزشکاران را به هیج یک از بازی‌های آسیایی اعزام کنیم، کمی از کشور های دیگر عقب افتادیم ولی امیدواریم این موضوع در آینده جبران شود. آخرین باری که در مسابقات جوانان آسیا شرکت کردیم موفق به کسب عنوان چهارمی شدیم.

خضری ادامه داد: با توجه به امکانات و بودجه‌ای که در اختیار فدراسیون قرار می‌گیرد توقع پشتیبانی داریم. امیدوارم با حمایت وزارت ورزش و فدراسیون بتوانیم درآینده جزو پنج تیم برتر آسیا باشیم.

وی در خصوص امکاناتی که در اختیار دارند، گفت: دستگاه ترامپولین، قیمت بالایی دارد و در حال حاضر ابزار لازم را در اختیار نداریم. این دستگاه فقط در 11 استان کشور وجود دارد و نمی‌توانیم استعداد یابی را در کل کشور انجام دهیم.

وی افزود: با توجه به علاقه جعفر درویش‌زاده، رئیس فدراسیون ژیمناستیک به شاخه ترامپولین و عدم پرداختن کل کشورهای آسیایی به این رشته، امکان پیشرفت آن نسبت به شاخه‌های هنری ژیمناستیک وجود دارد.

مربی تیم بزرگسالان در پایان گفت: اگر مجموعه ورزشی کشور بخواهد پیشرفت کند باید به ژیمناستیک که پایه تمامی رشته‌ها است بیشتر رسیدگی کند.
کد خبر: 262145

وب گردی

وب گردی