حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی- هنری دانشگاه آزاد اسلامی اراک بیان کرد: فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان نیروی انسانی ماهر باید اقتصاد بیمار کشور را درمان کنند و شرایط کشور را به سمت اهداف توسعه محور شتاب دهند.


به گزارش خبرگزاری ایسکانیوز، مراسم اختتامیه جشنواره فرهنگی- هنری معراج با حضور حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور، دکتر علیرضا نظام آبادی سرپرست دانشگاه آزاداسلامی اراک و دبیر هیأت امنای استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین ایوب سلحشور نیا رییس دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان مرکزی، حجت الاسلام والمسلمین رودبارانی مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی، رضایی مدیرکل حوزه ریاست استانداری مرکزی، اعضای هیأت رییسه واحد، استادان،کارکنان و دانشجویان و با همکاری ستاد اقامه نماز واحد در تالار فردوسی شهرک دانشگاهی امیرکبیر دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک برگزار شد.


IMG_1040


در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین قرائتی،گفت: یکی از مهمترین دلایل بالا رفتن سن ازدواج در جامعه بیکاری جوانان است که این مشکل تنها در سرمایه گذاری در بخش تولید حل می شود بنابراین دانش آموختگان دانشگاه ها نباید به مدرک تحصیلی خود اتکا کنند بلکه باید از هر فرصتی برای ایجاد کسب و کار استفاده کنند.


رییس ستاد اقامه نماز کشور بیان کرد: آموزش های دوران دبیرستان و دانشگاه باید به گونه ای باشد که فارغ التحصیلان دانشگاهی به عنوان نیروی انسانی ماهر نقش آفرینی داشته و اقتصاد بیمار کشور را درمان و شرایط کشور را به سمت اهداف توسعه محور شتاب دهند.


وی تمایل کمرنگ جوانان به ازدواج را یکی از مشکلات اساسی امروز ایران اسلامی دانست و گفت: جوانان به دلیل مسایل اقتصادی، کمبود شغل و نداشتن مسکن ازدواج را که واجب دینی است به تاخیر می اندازند در حالیکه هر تاخیر در تشکیل خانواده فرصت ها را ازآن ها می رباید.


IMG_1189


حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با اشاره به اینکه علم یا واجب است و یا مستحب اظهار داشت:  علمی، علم است که یا مشکل فرد را حل کند یا مشکل جامعه را در غیر اینصورت هیچ فایده و ارزشی نخواهد داشت و باید علم کاربردی باشد.


وی در ادامه به آیه " اقرا باسم ربک الذی خلق" اشاره کرد و گفت: که ما فقط کلمه اقرا را مورد توجه قرار داده ایم و به ادامه آیه توجهی نداریم. حاج آقا قرائتی اضافه کردند دو مقوله حجت و معصوم با هم تفاوت دارند. ولی فقیه و مجتهد معصوم نیستند ولی حجت هستند و ما باید پیرو ولایت فقیه باشیم.


IMG_1213


رئیس ستاد اقامه نماز کشور در پایان از همه دانشجویان خواستکه در ایام فراغت و تابستان به فراگیری قرآن و تفسیر آن بپردازند.


در ادامه این مراسم از نفرات برتر و برگزیده مسابقات جشنواره فرهنگی، هنری معراج و همچنین از دو نفر ائمه جماعات نمونه، دو کارمند فعال در امور نماز، یک مسئول خوابگاه نمونه و فعال در نماز و دو خادم مسجد و نمازخانه واحد تجلیل  و هدایایی به رسم یادبود به آنان اهدا شد.


 لازم به ذکر است که جشنواره فرهنگی، هنری معراج در12 رشته برگزار شد که نفرات برتر در هر رشته پس از داوری انتخاب و معرفی  شدند.


کد خبر: 262165

وب گردی

وب گردی