عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقش دانشگاه آزاد اسلامی در آموزش عالی کشور گفت: دانشگاه آزاداسلامی با 22میلیون متر مکعب فضای آموزشی خلاء آموزش عالی کشور را پرکرده است.

به گزارش ایسکانیوز، ابوالقاسم خسروی در آیین گرامیداشت میلاد امیرالمومنین(ع) و تجلیل مقام معلم اظهار داشت: جایگاه عظیم و ارزشمند دانشگاه آزاداسلامی که با حمایت بیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و عنایات مقام معظم رهبری تاسیس شد و امروز به عنوان بزرگ ترین دانشگاه حضوری و موثر جهان اسلام شناخته می شود، باید مورد حمایت باشد.

وی گفت: دانشگاه آزادسلامی با 22 میلیون متر مکعب فضای آموزشی احداث شده با مشارکت مردمی خلاء آموزش عالی کشور را پر کرده است.

IMG_0102

خسروی بیان کرد: 30 هزار عضو هیئت علمی و  70هزار کارمند در دانشگاه آزاداسلامی شاغل هستند و در افق دو سال آینده تعداد اعضای هیئت علمی به 40هزار تن افزایش پیدامی کند.

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: 40درصد آموزش عالی و 40 درصد آموزش پزشکی توسط دانشگاه آزاداسلامی اداره می شود و 30درصد پژوهش کشور در این جایگاه رفیع علمی صورت می گیرد.

وی با اشاره به  5 میلیون فارغ التحصیل دانشگاه آزاداسلامی اظهار داشت: برابر بررسی های به عمل آمده  اکثر دانشجویان دوره ی دکتری تخصصی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاداسلامی شاغل بوده ودرحین خدمت به تحصیل می پردازند.

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی مجلس شورای اسلامی گفت: از 330 هزار متقاضی دوره ی دکتری و یک میلیون متقاضی کارشناسی ارشد  6درصد در مقطع دکتری و 26درصد در مقطع ارشد پذیرش می شود.

خسرویگفت: با گسترش مدبرانه تحصیلات تکمیلی در شهرستان هایی که از استعداد و توان علمی بهره مند هستند از ادامه تحصیل قریب به 50 هزار تن در سایر کشورها که بعضا در شرایط نامطلوب صورت می گیرد و آثار اقتصادی منفی برای کشور ایجاد می کند جلوگیری کرد.

IMG_0125

وی بیان داشت: ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی بایستی براساس نیاز کشور باشد. اما نباید با ایجاد محدودیت زمینه ی ادامه تحصیل متقاضیان در کشورهای که کیفیت آموزشی و توان آموزشی مطلوبی برخوردار نیستند را ایجاد کنیم.

عضو کمیسیون تحقیقات و آموزش عالی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  با تدبیر و عزم بسیار جدی آقای میرزاده نسبت های استاد به دانشجو در حال ارتقاء است و این یک فرصت بسیار ارزشمندی است که باید مورد حمایت باشد.

خسروی اشاره داشت: در جلسات مشورتی دانشگاه آزاداسلامی سعی شده است بدون نگاه سیاسی و فقط بانگاه علمی پژوهشی و نگاهی که این مجموعه عظیم دانشگاهی مورد حمایت قرار گیرد و نقاط ضعف با تدبیر و کارشناسی برطرف شود.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با افزایش اعتبارات پژوهشی و فرهنگی سال جاری شاهد فعالیت های فرهنگی ماندگار و تحقیقات کاربردی در دانشگاه آزاداسلامی خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در دو سال گذشته موفقیت های بسیار خوبی در دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه بدست آمده و حمایت های "عبدالمجید حلمی" نماینده تام الاختیار دانشگاه در استان خراسان و فعالیت های "محمدعلیزاده" رئیس دانشگاه آزاداسلامی تربت حیدریه قابل ستایش است.
کد خبر: 262186

وب گردی

وب گردی