مشاور عالی سازمان سنجش آموزش با تاکید بر اینکه۲۰ اردیبهشت ماه سال 94 آخرین مهلت برای ثبت نام در آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی -غیرانتفاعی است گفت: این آزمون 16 مردادماه برگزار می شود و در 42رشته پذیرش دارد.

به گزارش ایسکانیوز,حسین توکلی در این باره اظهار داشت: تاکنون حدود ۱۰هزار نفر در این دوره از آزمون ثبت نام کرده اند اما با توجه به اینکه یکشنبه ۲۰اردیبهشت ماه آخرین مهلت ثبت نام است به داوطلبان توصیه می شود که هر چه زودتر نسبت به ثبت نام در این آزمون اقدام کنند.

وی افزود: در این آزمون پذیرش در ۱۹رشته بر اساس سوابق تحصیلی وجود دارد, اما همه افراد مشمول باید در آزمون ثبت نام کنند.

بر اساس این گزارش, علاقمندان به تحصیل در دوره‌های كاردانی باید ضمن اطلاع از شرایط عمومی و اختصاصی، مقررات وظیفه عمومی، مقررات مربوط به ضوابط ثبت‌نام اتباع غیرایرانی و توضیحات مربوط به سهمیه شاهد و ایثارگر در صورتی كه دارای شرایط مذكور باشند به عنوان داوطلب مقطع كاردانی منحصراً در یك رشته امتحانی و متناسب با رشته تحصیلی و كد رایانه ای چهار رقمی دیپلم خود متقاضی ادامه تحصیل شوند.

همچنین هزینه ثبت‌نام ۱۵۰هزار ريال (۱۵هزار تومان) است و پرداخت آن تنها بصورت اینترنتی به وسیله كارت‌های بانكی عضو شبكه شتاب كه پرداخت الكترونیكی آنها فعال است انجام می گیرد.

لازم به ذکر است, چنانچه داوطلبی علاقمند به شركت در گزینش رشته های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیر دولتی– غیرانتفاعی است لازم است  علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت نام نسبت به پرداخت مبلغ ۴۰هزار ريال (چهار هزار تومان) دیگر نیز برای دوره های مذكور اقدام کنند.

گفتنی است,آزمون دوره های كاردانی نظام جدید دانشگاه فنی و حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال ۱۳۹۴در روز جمعه ۱۶مردادماه ۹۴برگزار خواهد شد. پذیرش ۲۳رشته امتحانی از طریق آزمون و پذیرش در ۱۹رشته امتحانی صرفاً با سوابق تحصیلی (معدل كل دیپلم) است.

 

 
کد خبر: 262225

وب گردی

وب گردی