رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تولید ثروت از دانش و تمرکز به درآمدزایی از طریق علم نهاده شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی در راستای تولید ثروت از دانش و تمرکز به درآمدزایی از طریق علم نهاده شده است.




به گزارش خبرنگار ایسکانیوز،  واحد همدان میزبان اعضای هیئت علمی خود بود که به مناسبت هفته معلم در دانشکده هنر این مجموعه گردهم آمدند تا از تعدادی از فعالان یک سال اخیر علم و دانش تقدیر کنند.


سعید جامه بزرگی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان در این مراسم با اشاره به سیاست‌های دانشگاه آزاداسلامی، عنوان کرد: در سال جاری تعدادی رشته جدید به دانشگاه آزاد اسلامی همدان اضافه خواهد شد.


وی ادامه داد: سیاست دانشگاه آزاد اسلامی نه فقط در تولید علم بلکه در زمینه کسب درآمد و تولید ثروت تدوین شده و باید دانش خود را برای کشور خود استفاده کنیم چراکه دانشگاه آزاد اسلامی از رشته‌های دانش بنیان حمایت‌های مالی دارد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان با تاکید بر لزوم بهره وری بیشتر در دانشگاه اظهار کرد: زیرساخت‌های پژوهشی بسیار مناسبی در واحد همدان فراهم آمده است و این واحد دانشگاهی از این لحاظ در کشور جزء برترین‌ها محسوب می شود.


وی با توجه به اینکه هر چه پویایی دانشگاه بیشتر شود، اعضای هیات علمی آن نیز پویا تر می‌شوند و این نیازمند افزایش ارتباط بین استاد و دانشجو است.


جامه بزرگی با بیان اینکه منابع رشته‌های درسی قدیمی است و باید منابع درسی به روز شود، اظهار داشت: در بخش تحصیلات تکمیلی باید بتوان در رشته‌های مختلف کاربردی عمل کنیم تا در راستای درآمد زایی قدم بر داریم.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان اظهار کرد: رشته‌های کلاسیک در حال به فراموشی سپرده شدن‌ هستند و باید مباحث میان رشته ای را تدوین کنیم.


اصغر تیموریان، معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان نیز در این مراسم گفت: استاد مطهری در زمینه‌های فرهنگی کارهای خوبی انجام داده و کتاب‌های وی در حل مشکلات جامعه موثر است.


وی ادامه داد: تا ۲۰ خرداد در کل کشور جذب هیت علمی در دانشگاه آزاد اسلامی برای جابجایی در دانشگاه هایی که دانشجویان آن کم است، انجام می‌گیرید.


معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی همدان با بیان اینکه ۱۸ نفر از اعضای هیئت علمی در دوره دکترا موفق به کسب مدرک شده‌اند، اظهار کرد: ۱۵ نفر از بورسیه‌ها نیز به استادیاری ارتقاء یافته‌اند.


این مسئول افزود: پیامبران و معلمان یک الگو هستند و همه باید قدر شناس جایگاه معلمین باشیم و برای اعضا هیئت علمی نیز همچون ادوار گذشته، دوره های معرفت افزایی برگزار خواهد شد.


تیموریان با اشاره به سختی‌های تاسیس رشته در یک واحد دانشگاهی گفت: ۱۶۴ رشته در دانشگاه آزاد اسلامی همدان وجود دارد که ۱۳ رشته فوق لیسانس نیز در این مرکز در حال تاسیس است و دو رشته در دکتری در دست بررسی است.


حجت الاسلام حمید رضا طالقانی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان نیز در این مراسم با بیان اینکه خدای متعال در قرآن کریم انسان را به عنوان جانشین در زمین معرفی کرده است،اذعان داشت: در نظر فرشتگان اولویت خلافت بر زمین خود بودند و حوزه اسحفاظی خلافت انسان کره زمین نیست بلکه همه هستی است.


ویاظهار کرد: اگر قرار بود انسان در کره زمین خلیفه باشد، نیاز به اعتراض نبود چرا که این کره در عالم چیزی به حساب نمی آید.


حجت الاسلام طالقانی با بیان اینکه خدای متعال تمام علوم را به انسان آموزش داده است، افزود: تقدیر از معلمان تقدیر از خداست چرا که معلمان ملاک خلافت الهی را در خود دارند.


در ادامه این مراسم از اساتید فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی همدان از جمله مسعود معینی عضو هیأت علمی گروه تربیت بدنی، فریبا منظمی تبار عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی، عبدالله نصرتی عضو هیأت علمی گروه ادبیات فارسی، مرضیه پیله ور عضو هیأت علمی گروه الهیات به عنوان اعضای هیأت علمی برتر و از مدرسان مدعو این دانشکده الهه آزادیان مدرس مدعوگروه تربیت بدنی و مجتبی قیاسی مدرس مدعو گروه حسابداری و رضا ماهوار، زهره ناظمی و مریم ابوالفتحی به عنوان کارمندان منتخب این دانشکده تجلیل شد.


همچنین از طاهر لطفی عضو هیأت علمی گروه ریاضی، رضا حبیبی پور عضو هیأت علمی گروه زیست شناسی و عیسی زارعی عضو هیأت علمی گروه ریاضی به عنوان اساتید برتر زهرا خوشبخت مدرس مدعو گروه ریاضی به عنوان مدرس مدعو و علیرضا نیک روش به عنوان کارمند برتر آموزش قدردانی شد.


در دانشکده فنی و مهندسی از اسد مرتضایی عضو هیأت علمی گروه مکانیک، محمد حبیبی عضو هیأت علمی گروه برق و مهندس مرتضی عسگری عضو هیأت علمی گروه عمران به عنوان اساتید برتر، معصومه زجاجی مدرس موعوگروه گامپیوتر و مجتبی رضایی مسبوق و داریوش سلیمانی کارمند برتر آموزش در این دانشکده تجلیل شد.


در دانشکده هنر و معماری نیز از حسین اردلانی عضو هیأت علمی گروه نقاشی به عنوان استاد برتر، حامد فامیل نوروزی مدرس مدعو گروه شهرسازی و حسین آروانه کارمند برتر این دانشکده تجلیل به عمل آمد.


از سیما معبودی کارمند منتخب حوزه معاونت آموزشی دانشگاه اسلامی همدان و محمد علی سراجچی عضو محترم هیات علمی گروه برق سما، پیمان رسولی، عضو محترم هیات علمی گروه کامپیوتر سما و وحید عبدالرحمانی مدرس گروه تربیت بدنی سما تجلیل شد.


ادای احترام به شهدای گمنام تدفین شده در صحن دانشگاه آزاد اسلامی همدان و اقامه نماز و صرف شام پایان بخش این مراسم بود.



کد خبر: 262263

وب گردی

وب گردی