امسال دانشگاه آزاد تلاش کرده است تا با تدابیر مختلف حضوری متفاوت در نمایشگاه بین المللی کتاب داشته باشد. یکی از این تدابیر طراحی نوآورانه غرفه های کتاب این دانشگاه در قالب رواقها وکوشک ایرانی است.

مصطفی خوش‌آبی، طراح فضای این غرفه‌ها در گفتگو با خبرنگار ایسکانیوز اظهار داشت: در نمایشگاه کتاب امسال، سیاست مدنظر مسئولین علاوه بر جذب مخاطب، ارائه وجهه‌ای نو از دانشگاه آزاد بود. ضمن اینکه علاقه‌مند بودند توانایی‌های دانشگاه در این طراحی بازتاب پیدا کند.
IMG_20150506_153934

وی افزود: ما به این جهت که هویت دانشگاه آزاد هویتی ایرانی-اسلامی است، تلاش کردیم طراحی خود را بر همین نگاه هویتی استوار کنیم. به همین سبب در میدان وسطی سالن که دارای حدود 700 متر فضای مفید است، کوشکی ایرانی را فضاسازی کردیم تا بخشهای مختلفی را که نیاز به اجرایی کردن آن بود در این فضا مستقر کنیم. از طرفی با رواقهایی به عنوان نماد اسلامی، تلاش کردیم ظاهر غرفه‌ها را ساماندهی کنیم.

او اضافه کرد: نگاه کلی حاکم به طرح، ایجاد یک فضای متحدالشکل بود که موجب احساس نزدیکی و راحتی بازدیدکنندگان شود. به همین سبب در مرکز، حوضی ایرانی طراحی شده است چرا که ما ایرانیها نسبت به رنگ آبی و صدای آب و فضاسازی‌هایی از این دست علاقه خاصی داریم.
IMG_20150506_153938

وی ادامه داد: در بحث مهندسی فضا به تهویه هوا هم توجه داشته‌ایم که چنین تهویه‌ای اختصاص به چادر دانشگاه آزاد دارد. تهویه‌ای که ما مهندسی کردیم از طریق پنکه‌های صنعتی و کولرهای گازی هوا را در حدود 15 تا 20 درجه کاهش می‌دهد. علاوه بر این، کار جدید دیگری که صورت گرفت، تولید بالنی به ارتفاع 8 متر است که برای نخستین بار در کشور انجام می شود. این بالن که به شکل لوگوی دانشگاه است و با تکنیک بالن دمنده‌ی فعال تعبیه شده، به شکل نماد این دانشگاه در ورودی آن قرار می گیرد.
IMG_20150506_153943

او در پایان اظهار داشت: شرایط رفاهی هم برای غرفه‌ها طراحی کردیم تا فروشندگان مسئله‌ای برای فروش نداشته باشند. همچنین برای نشستهای تخصصی، کارگاههای آموزشی و نقد و بررسی کتب هم فضاهایی با ظرفیت 24 نفر مخاطب و یک نفر سخنران در نظر گرفتیم.
کد خبر: 262280

وب گردی

وب گردی