امیربانو کریمی دختر امیری فیروزکوهی و همسر مظاهر مصفا و استاد دانشگاه تهران عصر امروز در همایش بین المللی حافظ که توسط دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد شرکت کرد.

به گزارش خبرنگار ادبیات ایسکانیوز، امیر بانو کریمی به عنوان عضو هیات رییسه نشست علمی بخش دوم بعد از ظهر به همراه عبدالشکور عبدالستار و محمدعلی گذشتی شرکت کرد.

وی با روی سن آمدن میلاد عظیمی گردآورنده کتاب پیر پرنیان اندیش که گفتگو با هوشنگ ابتهاج است گفت: میلاد عظیمی یکی از چهره های جوان ادبیات ماست اما من برای کتاب پیرپرنیان اندیش از ایشان گلایه دارم که علاقمندم در این جمع نیز آن را تکرار کنم.

02121

امیربانو کریمی گفت: پدر من امیری فیروزکوهی با استاد شهریار دوستی با سابقه ای داشت اما پس از مدتی دچار اختلاف شدند و پدرم بر این قهر پافشاری کرد. شهریار گاهی شعری برای پدر می فرستاد. حتی وقتی که پدرم فوت کرد شهریار مرثیه ای ساخت و برای ما فرستاد.

وی ادامه داد: شهریار از سر دوستی این ماجرا را برای سایه هم تعریف کرده بود و چون سایه عاشق شهریار بود این داستان را به گونه ای دیگر تعریف کرد بود:

که وقتی من سوار ترن بودم و از مازندران می آمدم بین راه امیری فیروزکوهی و سعید نفیسی هم سوار شدند و در آنجا امیری فیروزکوهی فحش های چارواداری به شهریار می داد.

دکتر کریمی ادامه داد: همه می دانند و به تصدیق آقای ماحوزی که در این جلسه حضور دارند پدر من از ادب و تربیت خاصی برخوردار بود و ما که فرزندانش بودیم هرگز از ایشان فحشی نشنیدیم.

این استاد دانشگاه در پایان افزود: من این گلایه را از آقای عظیمی کردم و ایشان هم در بخارا عکس و یادی از پدرم را منتشر کرد.


کد خبر: 262375

وب گردی

وب گردی