کتاب «فنون درمانی روانی» با حضور دکتر جوهری فرد در سالن دانشگاه آزاد اسلامی معرفی و بررسی شد.
به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، نشست نقد، معرفی و بررسی کتاب «فنون رمانی روانی» نوشته دکتر جوهری فرد ساعت 12 امروز پنجشنبه، 17 ادریبهشت ماه با حضور مهندس قاسمی، رئیس سازمان چاپ دانشگاه آزاد اسلامی و نویسنده اثر در سالن دانشگاه آزاد اسلامی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد.


جواهری فر (2)
جوهری فرد در ابتدای این نشست کتاب «فنون درمانی روانی» را به عنوان یکی از کتاب‌های اصلی رشته روانشناسی بالینی دانست و اظهار کرد: پیش از انتشار این اثر کتاب‌های مشابهی به زمان انگلیسی وجود داشت که به فارسی ترجمه نشده بود، البته کتاب‌های موجود نیز بیشتر بر اساس نظریه، تئوری و فرهنگ آمریکایی و غربی ارائه شده بود و از تحقیقات و پژوهش‌های داخلی استفاده نشده بود.
وی در ادامه با بیان این‌که نگارش این اثر از سال 84 آغاز شد، به همکاری گروهی از اساتید و صاحبنظران در مراحل تحقیقات این اثر اشاره کرد و گفت: در این راستا جلسات متعددی در تهران، اصفهان و شهرهای دیگر برگزار و ایده‌های متعددی در این زمینه ارائه شد. نگارش این اثر بارها و بارها بازنویسی و در ادامه کتاب «فنون روان درمانی» از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی روانه بازار کتاب شد.


جواهری فر (1)
نویسنده کتاب «فنون روان درمانی» ادامه داد: این اثر ابتدا در بیش از یک‌هزار صفحه تنظیم شد اما برای چاپ در کمتر از 700 صفحه تجمیع شده و با قیمتی مناسب در اختیار دانشجویان مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری و در شبکه آموزشی به عنوان کتاب درسی مورد استفاده قرار گرفت.
جوهری فرد ابراز خرسندی از چاپ کتاب «فنون روان درمانی» از سوی انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: موضع روان درمانی یکی از شاخصه‌های اصلی این اثر بوده و بیشتر بر اساس پژوهش بر روی بیماران نوشته، به این ترتیب نمونه‌های ایرانی بیماران گزارش شده است.
وی به تعدد موارد بررسی شده در این اثر اشاره کرد و افزود: روان کاوی، رفتار درمانی، گروه درمانی و خانواده درمانی از فصول این کتاب است. البته بیشتر بحث‌های آن تکنیکی است زیرا خلاء زیادی در این مورد وجود دارد. همچنین تکنیک‌ها به صورت فرآیندی توضیح داده شده است تا دانشجویان به راحتی مراحل فرآیند درمان را درک کنند.





کد خبر: 262479

وب گردی

وب گردی