تهران-ایسکانیوز:نشست «بررسی تاریخ و معماری دوره ساسانی» بر اساس کتاب «قلعه‌ها و دژهای ایرانی» به قلم دکتر ژان کلود ووازن با حضور اساتید سرشناس حوزه‌های ادبیات، معماری و باستان‌شناسی به میزبانی الهدی در نمایشگاه کتاب تهران برگزار می‌شود.

neshast 94.02.20

به گزارش ایسکانیوز، در این نشست که فردا بیستم اردیبهشت برگزار می‌شود، دکتر بهمن نامور مطلق (معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، دانشیار گروه فرانسه دانشگاه شهید بهشتی و دکترای ادبیات تطبیقی دانشگاه کلرمون فرانسه، دکترسیدحسین معینی (دکترای معماری، دانشکده تحصیلات تکمیلی بارتلت، UCL لندن و استادیار معماری دانشگاه شهید بهشتی و همچنین دکتر ژان کلود ووازن (مولف کتاب «قلعه‌ها و دژهای ایرانی» و دکترای تاریخ و باستان‌شناسی) حضور خواهند داشت.

این نشست، فردا 20 اردیبهشت از ساعت 14 تا 15:30 دقیقه در سرای اهل قلم 2 (واقع در بازار جهانی کتاب) برپا می‌شود و حضور علاقه‌مندان در آن آزاد است.

ژان کلود ووآزن، نویسنده و عکاس اثری از انتشارات بین‌المللی الهدی با نام «قلعه‌ها و دژهای ایرانی» است که با در سال 92 با ترجمه مریم چهرقان به زبان فارسی و فرانسه منتشر شد.

او دارای مدرک دکترا در رشته تاریخ و باستان‌شناسی سده‌های میانی در غرب است و با علاقه بسیار، دلایل به وجود آمدن و ساختن دژها در خاورمیانه و آسیای مرکزی را دنبال کرده است. ووآزن از 1995 تا سال 2000 میلادی، رئیس مرکز فرهنگی فرانسه در بیروت بود و همزمان به عنوان استاد مدعو درس باستان‌شناسی قرون وسطی و مشاور توسعه باستان‌شناسی سده‌های میانی با دانشگاه سن ژوزف بیروت همکاری داشته است.

کتاب «قلعه‌ها و دژهای ایرانی» حاصل سفرهای ژان کلود ووآزن به اقصی نقاط ایران و بازدید از قلعه‌های کشورمان است. در این کتاب، تصاویر شگفت‌انگیزی از بیش از 100 قلعه در نقاط مختلف ایران به همراه ترجمه فارسی و فرانسوی آن قرار گرفته است.


کد خبر: 263035

وب گردی

وب گردی