ایسکانیوز: یافته های تازه دانشمندان کانادایی نشان می دهند، افراد بیشترین میزان کالری را هنگام برقراری ارتباط جنسی از دست می دهند.


محققان دانشگاه مونترال کانادا با بررسی بیش از 30 زوج دریافتند، در طول 25 دقیقه برقراری رابطه جنسی - از عشق بازی تا ارضاء شدن - مردان به علت فعالیت فیزیکی بیشتر بیش از 100 کالری می سوزانند در حالی که زنان با جیغ و داد و بازی کردن تنها 69 کالری از دست می دهند.


با توجه به مشکلات نصب الکترود، کابل و ماسک بر بدن و دهان زوج ها و از بین رفتن لذت برقراری ارتباط جنسی، متخصصان با استفاده از بازوبندی هوشمند توانستند میزان کالری مصرف شده، تعداد ضربان قلب و ... را به دقت اندازه گیری کنند.


متخصصان باور دارند زوجین می توانند در زمانی که ارتباط جنسی برقرار نمی کنند با 30 دقیقه دویدن بر روی تردمیل به اندازه برقراری رابطه جنسی کالری بسوزانند.


پژوهشگران پس از گفت و گو با زنان اعلام کردند، 95 درصد آنها سوزاندن کالری از طریق برقراری رابطه جنسی را لذت بخش تر از دویدن بر روی تردمیل می دانند و تنها 5 درصد آنها لذت هر دو کار را یکسان می دانند.


پروفسور بیل بروان، استاد مدرسه پزشکی دانشگاه مونترال و سرپرست این مطالعه گفت:« میزان فعالیت  برقراری ارتباط جنسی را می توان با پیاده روی کردن با سرعت بیش از 4 کیلومتر و کمتر از 8 کیلومتر در ساعت مقایسه کرد. در مجموع می توان گفت برقراری ارتباط جنسی ورزشی فوق العاده ای است. »

کد خبر: 31582

وب گردی

وب گردی