رئیس سازمان حج و زیارت از احتمال از سرگیری سفر به سوریه تا ۳ ماه آینده خبر داد و گفت: کارگروهی مشترک برای بررسی امنیت و امکانات مورد نیاز زائران تشکیل شده است و تا ۳ ماه دیگر نظر خود را باید اعلام کند.


به گزارش ایسکانیوز به نقل از فارس، سعید اوحدی، دستاوردهای سفر به سوریه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: این سفر به دعوت وزیر جهانگردی سوریه انجام شد و ملاقات‌های خوبی با وزیر جهانگردی سوریه، معاونان وی، نخست‌وزیر، رئیس شورای عالی امنیت ملی، رئیس اوقاف، رئیس اداره گذرنامه و مدیرعامل هواپیمایی این کشور داشتیم.


رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به انعقاد تفاهمنامه‌ای بین سازمان حج و زیارت و وزارت جهانگردی سوریه گفت: بر اساس این تفاهمنامه قرار شد کارگروه مشترکی با حضور سفیر ایران در سوریه، وزارت جهانگردی سوریه و نماینده سازمان حج و زیارت تشکیل شود و در کنار آسیب‌شناسی سفرهای گذشته امکانات مورد نیاز و تامین امنیت زائران را بررسی کنند و تا سه ماه دیگر پاسخ آن را اعلام کنند.


او افزود: با توجه به پیروزی‌های اخیر ارتش و مردم سوریه در مقابل تروریست‌های تکفیری‌ احتمال از سرگیری سفر زائران به سوریه تا سه ماه آینده دور از انتظار نیست.


اوحدی ادامه داد: بعد از اعلام نظر کارشناسی کارگروه مشترک فرآیند قانونی از سرگیری سفر به سوریه توسط شورای عالی امنیت ملی و وزارت امور خارجه کشورمان باید طی شود.


رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه بیان کرد: اولین جلسه این کارگروه در تهران قبل از موسم حج و دومین جلسه آن در سوریه بعد از موسم حج و نتیجه آن بعد از اربعین اعلام می‌شود.


او گفت: مردم و دولت سوریه برای سفر زائران ایرانی بسیار مشتاق هستند و سران این کشور نیز قول تامین امنیت زائران را داده‌اند.


20104

کد خبر: 316199

وب گردی

وب گردی