دادستان عمومی و انقلاب شهرستان رودبار جنوب از توابع کرمان از دستگیری 9 متهم طی یک ماه گذشته که در پرونده های قتل تحت تعقیب قضایی بودند و بعضا مرتکب قتل های مسلحانه شده اند، خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، سهراب سالاری افزود: این افراد با پیگیری شبانه روزی دستگاه قضا و مراجع انتظامی، اطلاعاتی و امنیتی دستگیر و با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده اند و تحقیقات قضایی از متهمان در حال انجام است.

او گفت: متاسفانه شهرستان رودبار جنوب در مسیر عبور قاچاقچیان عمده و مسلح مواد مخدر، قاچاق سوخت قرار دارد و این یکی از مشکلات عمده این شهرستان محسوب می شود و یکی از علل آن همجواری با استان مرزی سیستان و بلوچستان است.

دادستان رودبار جنوب وجود حس انتقام جویی بین مردم منطقه را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان دانست و افزود: فرد بزه دیده یا خانواده وی بایستی برای احقاق حق خود به دستگاه قضایی و انتظامی مراجعه نمایند.

او تاکید کرد: مردم در صورتی که جرمی نسبت به آنان واقع شد اقدام به مثل و انتقام جویی نکنند و با مراجعه به دستگاه قضایی تظلم خواهی کنند و دستگاه قضایی نیز با اقتدار و مجدانه پیگیر حل مسائل خواهد بود.

سالاری گفت: افراد اگر خودسرانه و از روی حس انتقام جویی دست به اقدامی بزنند از نظر قانونی هیچ تفاوتی بین مجرم اولی و فردی که با حس انتقام جویی مرتکب بزه شده است، نیست و دستگاه قضایی با مجرمین گروه دوم با شدت بیشتری برخورد می کند.

او با بیان اینکه اخیرا با اطلاع رسانی که بین مردم منطقه شده است تحویل سلاح های غیرمجاز افزایش داشته است گفت: افرادی که نسبت به تحویل سلاح های غیرمجاز خود اقدام نمایند از تخفیفات ویژه قانونی برخوردار و بالعکس با افرادی که سلاح های غیرمجاز از آنها کشف شود، شدیدترین برخورد قانونی خواهد شد.

دادستان رودبار جنوب، وضعیت بد معیشتی و اقتصادی مردم را یکی دیگر از مشکلات این شهرستان برشمرد و افزود: نبود شغل و نداشتن درآمد کافی موجبات روی آوردن مردم به سمت درآمدهای کاذب را فراهم آورده و امید است دستگاه های اجرایی توجه بیشتری از این حیث به مردم این منطقه داشته باشند که در کاهش وقوع جرایم موثر خواهد بود.

او با اشاره به اینکه رودبار جنوب از شهرهای پرجمعیت و جرم خیز استان کرمان محسوب می شود و سالانه بیش از 13 هزار پرونده به دادگستری رودبار جنوب وارد می شود گفت: دادگستری رودبارجنوب با کمبود شدید قاضی و کارمند اداری روبرو است و در حال حاضر با شش قاضی و 17کارمند اداری در حال ارایه خدمت به مردم شریف این شهرستان است.

مرکز شهرستان رودبار جنوب در 350 کیلومتری جنوب کرمان است.

20102
کد خبر: 316346

وب گردی

وب گردی