مدیر کل ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه آزاد اسلامی از انعقاد 7 تفاهم نامه با سازمان‌ها و وزارت‌خانه‌ها در آینده نزدیک خبر داد.

داوود ثمری گفت‌وگو با ایسکانیوز دبا بیان اینکه دانشگاه آزاد تا کنون 37 تفاهم نامه با سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها منعقد کرده است گفت: شمار تفاهم نامه‌هایی که تا کنون منعقد شده به 37 سند رسیده است که از میان، بیش از 27 تفاهم نامه در دوره مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی صورت گرفته است. این 37 تفاهم نامه در حال اجراست و 7 تفاهم نامه دیگر نیر آماده امضا هستند.

او درباره انعقاد 7 تفاهم نامه‌ای پیش رو بیان کرد: از جمله این 7 تفاهم نامه، تفاهم نامه‌ای که با وزارت راه مسکن و شهر سازی منعق خواهد شد که پیش نویس آن آماده شده است. همچنین دانشگاه آزاد اسلامی تفاهم نامه‌های دیگری نیز با سازمان حفاظت محیط زیست، وزارت نیرو، سازمان ملی استاندارد منعقد خواهد شد.

11 هزار آزمایشگاه‌ دانشگاه آزاد استانداردسازی می‌شوند

مدیر کل ارتباط با صنعت دانشگاه آزاد اسلامی هدف اصلی دانشگاه آزاد از انعقاد تفاهم نامه با سازمان ملی استاندارد را استاندار سازی آزمایشگاه‌های دانشگاهی عنوان کرد و افزود: دانشگاه آزاد سعی دارد بیش از 11 هزار آزمایشگاه‌ها موجود در واحدهای دانشگاهی خود را به سمت استاندارد شدن پیش برد تا این آزمایشگاه‌ها بتوانند آزمایشگاه های مرجع شوند.

ثمری افزود: تا چند روز آینده تفاهم نامه ای با نیروی انتظامی منعقد خواهد شد که پیش نویس آن آماده است.

او از انعقاد تفاهم نامه دانشگاه آزاد با شرکت پتروشیمی در آینده خبر داد و گفت: دانشگاه آزاد با یکی از شرکت‌های زیر مجموعه وزارت نفت، قرارداد خواهد بست و به واسطه آن چهار پروژه پژوهشی در صنایع پایین دستی نفت را از شرکت پتروشیمی دریافت خواهد کرد.

مدیر کل ارتباطات با صنعت و جامعه  دانشگاه آزاد تأثیر انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه و بخش‌های مختلف صنعتی بیان کرد: همه این ها کمک می‌کند تا بتوانیم ارتباط بین دانشگاه و صنعت را استحکام ببخشیم و بتوانیم اعضای هیات علمی توانمند دانشگاه را وارد صنعت کنیم.

او افزود: همچنین انعقاد این تفاهم نامه‌ها سبب می‌شود تا دانشجویان دانشگاه آزاد بتوانند در قالب پروژه‌های کارآموزی بر پایه رساله‌ها و پایان نامه‌های کارشناسی ارشد با صنعت آشنا شوند. از همه مهم تر این که این تفاهم‌نامه‌ها شرایط اشتغال دانشجویان را فراهم می‌کند و ورود آنها را به بازار کار تسهیل می‌کند.

20104
کد خبر: 317563

وب گردی

وب گردی