کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بسته‌های دانش‌آموزی با تخفیف ویژه به مدرسه‌ها ارایه می‌کند.
به گزارش ایسکانیوز، علیرضا حاجیان‌زاده - مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - درباره سومین دوره نمایشگاه‌ نوشت‌افزارها که در محل مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود، گفت: اگر مدرسه‌ها درخواست داشته باشند، بسته‌هایی برای دانش‌آموزان با تخفیف ویژه در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
او با اشاره به تأثیری که تصویرها در ذهن و فکر بچه‌ها می‌توانند داشته باشند، تأکید کرد: برای کودکان، تصویرها بهترین رسانه‌ها هستند. تصویرها به انتقال پیام‌ها می‌توانند کمک و قوه تفکر مخاطب را تحریک کنند. بسیاری از مفهوم‌های فرهنگی و تربیتی در بطن تصویرها نهادینه می‌شود. درواقع تصویرها، رسانه‌های فرهنگ‌ساز هستند.
حاجیان‌زاده یادآور شد: این تصویرها، هم جنبه منفی می‌توانند داشته باشند؛ مثل تصویرهایی که از خشونت و برهنگی دیده می‌شود و هم مروج فرهنگ دینی و ملی می‌توانند باشند. امروز نوشت‌افزارها و لوازم‌التحریر، حاوی تصویرها هستند. فرهنگ وارداتی در این حوزه بر ما پیشی گرفته و ذائقه کودکان ما را تحت تأثیر خود قرار داده است.
وی تصریح کرد: در سه سال اخیر نهادهای فرهنگی مثل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نسبت به تولید نوشت‌افزارها اهتمام کرده و با استفاده از جلد دفترها در صدد برآمدند تا بخشی از فرهنگ ملی و اسلامی ما را منعکس کنند. در سه سال گذشته هر سال یک طرح با یک رویکرد در دستور کار تجربه‌های کاری کانون قرار گرفته است و براساس ارزیابی‌ رویکردها، کار به سمت تکمیلی‌تر شدن پیش رفته است.
مدیرعامل کانون گفت: طرح‌های دفترها ما مفهومی و خلاقانه باید باشند؛ ضمن آنکه به رنگ و هنر و جذابیت‌های بصری پایبند باشند. در 40 محصول تازه کانون در بخش نوشت‌افزارها شش نوع طرح ویژه سلایق و ذائقه‌های مختلف طراحی شده است. «خاطرات ماندگار» با موضوعیت هنرهای ایرانی-اسلامی همچون خوشنویسی و کاشی‌گری، «هزار و یک شب» با موضوعیت داستان‌های منتشر شده توسط کانون همراه با نام نویسنده و تصویرگر هر اثر، «گلستان» با موضوعیت حکایت‌هایی از بزرگان زبان فارسی همچون سنایی، مولوی، فردوسی همراه با حکایاتی کوتاه در پشت جلد هر اثر، «دارا و سارا» با موضوعیت شخصیت‌های عروسکی، «اردیبهشتی» با موضوعیت تصویرهایی مرتبط با محیط زیست و «اتاق آبی» با طراحی‌های ساده ویژه نوجوانان دبیرستانی طراحی شده است.
حاجیان‌زاده تأکید کرد: این شش رویکرد با ذائقه‌های مختلف و با جهت‌گیری‌های کانون طراحی شده است. کانون پیوسته فرهنگ، هنر، بازی و سرگرمی، معرفی شخصیت‌ها و سرزمین‌ها درگیر است و این موضوع‌ها را در زمره موضوع‌های اصلی خود می‌داند. برنامه بعدی ما تکمیل این برنامه‌هاست که بناست علاوه بر دفترچه‌ها، در قالب سایر تولیدها مثل جامدادی‌ها، کیف‌ها، میز، تولید‌هایی با همین رویکردها داشته باشیم.
وی در زمینه قیمت‌گذاری تولیدهای کانون در حوزه نوشت‌افزارها گفت: پیوسته قیمت‌گذاری‌های کانون در جهت حمایت از مصرف‌کننده است. بنابراین کالاها با قیمت مناسب‌تر در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد. ما بنا داریم به غیر از نمایشگاه‌های تهران، نمایشگاه‌های مشابهی هم در شهرستان‌ها دایر کنیم.
جعفر عبدی - مدیر بازرگانی و فروش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - نیز در زمینه قیمت‌گذاری کالاهای این نمایشگاه گفت: کانون در مسئله قیمت‌گذاری طرف مصرف‌کننده را می‌گیرد؛ لذا توقعی بنکداران از کانون در زمینه تخفیف زیاد دارند، میسر نمی‌شود. اغلب آن‌ها تصور می‌کنند که قیمت‌ها به گونه‌ای است که 60 درصد تخفیف می‌توانند بگیرند؛ در حالی که این ممکن نیست. ما سعی می‌کنیم از طریق افزایش فروشگاه‌های تولیدهای خود و با کمک فروشگاه‌هایی همچون شهروند، رفاه و هایپراستار، این تولیدهات را در اختیار مخاطبان قرار دهیم.
سومین نمایشگاه و فروشگاه نوشت‌افزارها از 27 مردادماه تا ششم شهریورماه در محل آفرینش‌های فرهنگی-هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برپا خواهد بود.

کد خبر: 317585

وب گردی

وب گردی