فارسی آموزان شرکت کننده در هشتادودومین دوره دانش افزایی زبان فارسی، در کلاس آشنایی با موسیقی و سازهای ایرانی شرکت کردند و با سازهای اصیل ایران و طریقه نواخته شدن برخی از آنها توسط استاد آشنا شدند.
به گزارش ایسکانیوز، فارسی آموزان 43 کشور جهان که به دعوت از بنیاد سعدی در دانشگاه شهید بهشتی، دوره دانش افزایی خود را سپری می کنند، در کنار کلاس های آموزشی صبحگاهی، به منظور آشنایی هرچه بیشتر با فرهنگ و آداب مردم ایران، در فوق برنامه های فرهنگی و تفریحی نیز شرکت می کنند.



pic. HematKhahi (1)


در کلاس آشنایی با موسیقی و سازهای ایرانی که با حضور اساتید این حرفه از جمله فرامرز کلانتری، استاد و نوازده تار، سه تار و تمبک در سالن دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، ضمن معرفی موسیقی ایرانی، برخی از سازها نظیر تار، سه تار، کمانچه، نی، ویولون ایرانی ، تمبک، دَف و دایره به صورت زنده اجرا شد.
همچنین، برخی سازها نیز به وسیله کلیپ تصویری به نمایش درآمد که در این میان کلیپی از اجرای بهمن رجبی، نوازنده صاحب سبک و مدرس تنبک، نمایش داده شد که مورد استقبال فراوان زبان آموزان قرار گرفت.



pic. HematKhahi (3)


 بنابر این گزارش، از بین سازهای اجرا شده، «دَف» مورد استقبال خوب فارسی آموزان قرار گرفت، به طوری که حاضران در کلاس دقایق زیادی نوازنده را مورد تشویق قرار دادند.



pic. HematKhahi (4)


 pic. HematKhahi (5)


502


کد خبر: 317642

وب گردی

وب گردی