معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان گفت: ‌موسسات ملی و آزاد مجوز صدور مدرک تحصیلی را ندارند و مدرک تحصیلی این موسسات فاقد وجاهت قانونی است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمد نستوه، افزود: آموزشگاه های علمی و آزاد فقط وظیفه ارائه خدمات آموزشی دارند و صدور گواهینامه های ‌آموزشی آن ها تخلف قانونی محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه برخی موسسات علمی برای جذب دانش آموزان نخبه به تبلیغات غیرقانونی روی می آورند تاکید کرد: خانواده ها فریب این تبلیغات از جمله بورسیه در دانشگاه های معتبر خارجی و ادامه تحصیل در خارج از کشور را نخورند.

نستوه افزود: دانشگاه هایی که این موسسات در تبلیغات خود از آن ها نام می برند، مورد تایید وزارت علوم نیست و همچنین برخی موسسات برای جذب دانش آموزان خود را وابسته به آموزش و پرورش اعلام می کنند که این نیز عملی غیرقانونی است.

وی گفت: این موسسات از سازمان و نهادهای دیگری مجوز گرفته اند و مجوز فعالیت آموزشی و تربیت دانش آ‌موزان نخبه را نیز ندارند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان ادامه داد‌: اسامی موسسات علمی آزاد مجاز در پایگاه اینترنتی آموزش و پرورش به نشانی WWW.MEDU.IR موجود است و خانواده ها می توانند به این موسسات مراجعه کنند.

نستوه افزود: تاکنون 128 هزار دانش آموز نخبه در مدارس شناسایی و در سامانه طرح ملی شهاب ثبت و این دانش آموزان به مراکز رشد علمی و صنعتی معرفی شده اند.
وی با اشاره به شهریه مدارس استعدادهای درخشان گفت:‌ حداکثر شهریه مدارس تیزهوشان در دوره دوم متوسطه 4 میلیون و 150 هزار تومان و اخذ شهریه بیش از این میزان تخلف محسوب می شود.

20104
کد خبر: 317698

وب گردی

وب گردی