مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از برپایی 140 غرفه در اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی در این استان خبر داد.
به گزارش ایسکانیوز محمود باقری با بیان این خبر گفت: از مجموع 140 غرفه برپا شده، 70 غرفه به صنایع دستی و بقیه به سوغات و هدایای محلی، گیاهان دارویی و کارگاه های زنده تعلق دارد.
او تاکید کرد: این غرفه ها در محیطی به مساحت 3 هزار متر مربع در مجموعه تفریحی – توریستی پارک مهرورزی برپا شده تا مسافران و علاقمندان به راحتی از آن بازدید کنند.
این مقام مسئول ادامه داد: تمامی این غرفه ها به طور کامل با زیورآلات و المان های سنتی و بومی آذین بندی شده و تلاش شده گردشگران و بازدیدکنندگان بلافاصله پس از ورود به نمایشگاه از فضای زندگی شهری دور شوند.
باقری افزود: در این میان به غرفه داران تاکید شده در صورت امکان با لباس های محلی و سنتی منطقه خود در غرفه ها حضور داشته باشند تا درآمیختگی اقوام و فرهنگ های ایران زمین به شکل شایسته ای در این نمایشگاه متجلی شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویر احمد گفت: بی تردید حضور بیش از 210 هنرمند در 140 غرفه آن هم از 25 استان سراسر کشور موجب شده تا این نمایشگاه ملی، گواه بخش عظیمی از فرهنگ سنتی کشور باشد.
باقری گفت : اولین نمایشگاه سراسری صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد تا 31 مرداد ماه برای بازدید عموم برقرار خواهد بود.
105105

کد خبر: 319496

وب گردی

وب گردی