فرمانده پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به آغاز پروازهای حج تمتع از اول شهریور ماه آتی، هشدارهایی را به زائران ارائه کرد.
به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، سرهنگ حسن مهری، در این‌باره گفت: پروازهای حج تمتع از یکم شهریورماه از 19 نقطه پروازی که مهمترین آن فرودگاه امام خمینی(ره) است، آغاز خواهد شد.
اوبا بیان اینکه پلیس در این ایام تمهیداتی را برای تامین امنیت زائران، استقبال‌کنندگان و روان‌سازی ترافیک در دستور کار خواهد داشت، گفت: جلسات هماهنگی نیز در این خصوص برگزار شده و پلیس آمادگی کاملی در این زمینه دارد.
رییس پلیس فرودگاه‌های کشور با اشاره به زائرانی که ممکن است به دلیل کهولت سن یا به هر دلیلی اقدام به حمل مواد مخدر با خودشان کنند، ادامه داد: البته تاکنون موردی در خصوص قاچاق مواد مخدر از طریق زوار نداشتیم و تنها در موارد معدودی موضوع حمل مواد مخدر برای مصرف شخصی در حد یکی دو گرم و نیز حمل برخی داروهای غیرمجاز مطرح بوده است. با این وجود درخواست ما از زائران این است که از حمل چنین موادی جدا پرهیز کنند چرا که در صورت کشف این مواد از ادامه سفرشان جلوگیری خواهد شد.
مهری افزود: خواسته ما از زائران این است که اگر چنین موادی به همراه دارند قبل از سفر حتما در مورد تصمیم خود تغییر نظر دهند چرا که با مشکل مواجه خواهند شد.
مهری در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه ماموران پلیس فرودگاه قابلیت و توانایی کشف بیش از 100 نوع جاسازی انواع مواد مخدر را دارند، گفت: بنابراین تعداد قلیلی که ممکن است با خود گمان کنند که می‌توانند اقدام به حمل مواد مخدر در جاسازهای مختلف کنند، باید بدانند که قدرت کشف ماموران پلیس فرودگاه بسیار بالاست.
او همچنین از کاهش کشفیات مواد مخدر در فرودگاه‌های کشور خبر داد و گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده میزان کشف مواد مخدر حمل شده به کشورهای مختلف چه از سوی زائران و چه از سوی دیگر مسافران کاهش چشمگیری داشته است اما همچنان پلیس با قاطعیت با این موارد برخورد خواهد کرد.
مهری از زوار خواست، با ماموران پلیس فرودگاه همراهی کنند و به همراهان زوار نیز توصیه کرد تا حد امکان برای بدرقه زوار در منزل و محلات اقدام و از حضور در فرودگاه‌ها خودداری کنند.
105105

کد خبر: 320620

وب گردی

وب گردی