دکتر استاد،  رييس مركز توسعه‌ي پژوهش و فن‌آوري علوم پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی از برگزاری جشنواره لقمان حکیم در شهریور ماه خبر داد.


دکتر استاد در نشست خبری که در محل باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران( ایسکانیوز) برگزار شد با بیان اینکه جشنواره لقمان حکیم از سال گذشته آغاز به کار کرده است، گفت: امسال دومین سال برگزاری جشنواره لقمان حکیم در حوزه علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی است. به موازات تغییراتی که در حوزه معاونت علوم پزشکی در راستای مأموریت حوزه علوم پزشکی رخ داد، شاهد افزایش کیفیت آموزش، افزایش و فعالیت در حوزه پژوهش علوم پزشکی و فناوری بوده ایم و به طبع باید در مکانی از این پژوهشگران علوم پزشکی  تقدیر به عمل می‌آوردیم.


او در ادامه گفت: گرچه دانشگاه آزاد اسلامی از سال های گذشته چندین جشنواره پژوهشی را برگزار کرده است اما به سبب اینکه در سال های اخیر دانشگاه آزاد بر توسعه پزشکی و افزایش فعالیت کیفی تمرکز دارد، تصمیم گرفته شد که جشنواره مستقلی را برای ارج نهادن بر فعالان و پژوهشگران حوزه علوم پزشکی طراحی شود.


رييس مركز توسعه‌ی پژوهش و فن‌آوری علوم پزشكی دانشگاه آزاد، با بیان اینکه این جشنواره در 4 بخش، آموزش، پژوهش، سلامت و دانشجویی برگزار می شود، افزود: یکی از تفاوت‌های جشنواره امسال با سال گذشته افزوده شدن بخش دانشجویی به بخش های دیگر این جنشواره است.


او با اشاره به اهداف دانشگاه آزاد در برگزاری این جشنواره گفت: هدف اصلی هر جشنواره ای تشویق فعالیت های پژوهشی است و همچنین  یکی از خصوصیات مهم حوزه پزشکی افزایش فعالیت ها و کیفیت حوزه پزشکی است. بنابراین در برنامه 4 ساله ای که برای حوزه پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده، افزایش فعالیت های پژوهشی و تقدیر از پژوهشگران فعال و سرمایه گذاری بر روی این افراد از ارکان های اصلی این سند به شمار می رود.


50 درصد تولیدات علمی در حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی انجام می گیرد


استاد با اشاره به حضور و نقش فعال دانشگاه آزاد در زمینه علوم پزشکی گفت: علیرغم اینکه کمتر از 30 درصد حوزه های پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی حضور دارند 50 درصد تولیدات علمی حوزه پزشکی در دانشگاه آزاد است. بنابراین باید در حوزه علوم پزشکی اقدامات مؤثرتری صورت گیرد.


او با اشاره به تفاوت‌های جشنواره امسال لقمان حکیم بیان کرد: یکی از اقدامات مهمی که امسال صورت گرفته است این است که به دلیل توسعه و تنوع جغرافیایی واحدهای مجری گروه پزشکی، دریافت موارد را به صورت سیستماتیک و آنلاین انجام داده ایم. محققان ما در هر جای ایران توانستند از طریق سیستم آنلاین کاندید این جشنواره شوند.


رييس مركز توسعه‌ی پژوهش و فن‌آوری علوم پزشكی دانشگاه آزاد، افزود: امسال تلاش شد فقط از پژوهشگران، اعضای هیات علمی و دانشجویانی که در داخل دانشگاه آزاد مشغول هستند تقدیر به عمل آید.


مشارکت فعال 30واحد دانشگاه آزاد در جشنواره لقمان حکیم


دکتر سپیده اربابی، دبیر همایش لقمان حکیم دانشگاه آزاد اسلامی، در ادامه نشست خبری، مجری این دوره از جشنواره لقمان حکیم را واحد علوم دارویی عنوان کرد و افزود: امسال اطلاع رسانی وسیعی در سطح واحدهای علوم پزشکی در سطح کشور داشته ایم. اطلاع رسانی‌ از فراخوان این جشنواره به 90 واحد دانشگاهی انجام شده که از این 90 واحد، 30واحد مشارکت فعال داشته اند و آثار خود را در 4 بخش یا محور، آموزش، پژوهش، سلامت و دانشجویی برای ما ارسال کرده اند.


او با بیان اینکه این 4 بخش نیز شامل 12محور است، بیان کرد: آثار ارسالی به تفکیک توسط جلسات داوری با حضور اساتید انتخاب شد. برگزیدگان جشنواره حدود 30 نفر هستند. از این افراد تقدیر به عمل خواهد آمد. ضمن اینکه فضا و فرصتی را فراهم خواهد کرد که ارتباط علمی بین دانشجویان و اساتید برقرار شود.


دبیر جشنواره لقمان حکیم درباره زمان برگزاری این جشنواره و ثبت نام آن گفت: زمان برگزاری این جشنواره از 3 شهریور ماه و از ساعت 8 صبح انجام خواهد شد.


10102

کد خبر: 320803

وب گردی

وب گردی