معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان  با تأکید بر این‌که «به انگلیس اعلام کرده‌ایم نمی‌پذیریم شهروندان ما از کشورهای دیگر جهت دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند و انگلیس هم این موضوع را پذیرفته است»، گفت: به نظر می رسد صدور ویزا برای شهروندان عادی نیز تا چند ماه دیگر عملیاتی شود.

به گزارش ایسکانیوز مجید تخت روانچی در جمع خبرنگاران با اعلام این‌که «بازگشایی سفارتخانه‌های ایران و انگلیس که قرار است فردا همزمان انجام شود در سطح کاردار است» اظهار کرد: قرار است این سفارتخانه‌ها در سطح همان کاردارهایی که قبلاً به صورت غیرمقیم و از این به بعد مقیم خواهند بود، بازگشایی شود.

وی افزود: فعلاً بحث اعزام سفیر و یا قصد تعویض کاردارها از سوی دو کشور در دستور کار نیست.

وی درباره بحث پرداخت خسارت به انگلیس که از سوی این کشور درخواست شده است،‌ نیز گفت: ابتدا باید سفارتخانه‌ها فعال شوند بعد موضوعاتی مثل خسارت و... را می‌توان به عنوان موضوعات جاری در دستور کار و گفت‌وگو قرار داد.

معاون اروپا و آمریکای وزیر امور خارجه کشورمان افزود: آن‌ها باید تخمین خود از خسات را اعلام کنند و بعد کارشناسان ما در فرآیندی که زمان‌بر است این موضوع را بررسی می‌کنند. همان‌طوری که در اوایل دهه هشتاد میلادی سفارت ما در لندن خسارتی دید و این خسارت از سوی انگلیس به ما پرداخت شد.

وی در پاسخ به این‌که بحث صدور ویزا در سفارتخانه‌های ایران و انگلیس به چه شکلی خواهد بود؟ گفت: فعلاً قرار بر این است که با بازگشایی سفارت‌ها ویزای دیپلماتیک و خدمت در تهران صادر شود و به مرور که کادر کنسولی سفارت انگلیس در تهران تصویب شد ویزای مسافری و عادی هم در تهران صادر شود.

وی با تأکید بر این‌که «به انگلیس اعلام کرده‌ایم نمی‌پذیریم شهروندان ما از کشورهای دیگر جهت دریافت ویزای انگلیس اقدام کنند و انگلیس هم این موضوع را پذیرفته است»، گفت: به نظر می رسد صدور ویزا برای شهروندان عادی نیز تا چند ماه دیگر عملیاتی شود.

203/201

 
کد خبر: 322386

وب گردی

وب گردی